= ?{J

- Im_#
e

Broadcasting Board of GovernoRrs

International Broadcasting Bureau

Voice of America

Office of Cuba Broadcasting
Radio Free Evrope/Radio Liberty
Radio Free Asia

Radio Sawa

Radio Farda

2002 ANNI‘.I.AI:;.-:REPORT



Table of Contents

Chairman’s Message 1
Overview 2
Voice of America 4
Radio Free Europe/Radio Liberty 6
Radio Free Asia 8
Office of Cuba Broadcasting 10
International Broadcasting Bureau 11
BBG Projects 13
Around the World 16
Profiles of BBG Governors 30

ON THE COVER: (Clockwise from top left) Radio Sawa broadcaster Ghassan Hammoud
talks with a woman in Dubai, United Arab Emirates; RFE/RL Afghan Service correspon-
dent Ahmad Takal interviews a former Kabul police chief; broadcaster Katia Wakim works
on a computer in the Radio Sawa newsroom in Washington, D.C.; Radio Farda reporter
Mahtab Farid broadcasts from one of Fardas Washington, D.C., studios.



Voice of America

Kenneth Y. Tomlinson
Chairman
Broadcasting Board of Governors

RADIO FREE EUROPE R RADIO)] /
V4

To the President of the United States
and the Congress of the United States:

s required by Section 305(a) of Public Law 103-236, the U.S.
A International Broadcasting Act of 1994, the Broadcasting Board
of Governors (BBG) respectfully submits its seventh annual report. It
summarizes the activities of the U.S.-funded international broadcast-
ing services of the Voice of America, including Radio Sawa and Radio
Farda; Radio and TV Marti; Radio Free Europe/Radio Liberty; and
Radio Free Asia.

On October 1, 1999, the bipartisan, presidentially appointed
BBG assumed sole supervision of U.S. international broadcasting, in
accordance with the 1998 Foreign Affairs Reform and Restructuring
Act (P.L. 105-277). This act established the BBG’s supervisory respon-
sibility for all U.S. non-military international broadcasters.

In 2002, U.S. international broadcasting played an important role in
the war on terrorism, moving quickly and decisively to bring truthful
and accurate news and information to critical areas of the world. Using
all available radio technologies, the BBG reached out to the Middle
East and Central Asia with over 51 hours of increased programming
daily. In some countries, broadcasting was increased by more than 100
percent. Overall, our broadcasters worked in more than 50 languages,
providing a model of journalism that reflects the United States’
democratic values.

U.S. international broadcasting looked ahead to the challenges of
the 21st century, mindful of the need to recognize and target distinct
media markets. A five-year strategic plan, “Marrying the Mission
to the Market,” underscores the importance of employing modern
communications techniques to promote freedom and democracy by
bringing the world objective news about the United States and the
world. Again in 2002, the men and women of international broadcast-
ing proved themselves up to the challenges facing them.

—

; | S -
Y f "
ILII'_:"' ‘Ll'_. ! "‘"\-\. ! J

K
e, o e O r—

FA = PR
RADIO UBERTY RADIO FREE ASIA (). T4 l S wa



OVeRrview

he Broadcasting Board of Governors (BBG), a multimedia,
research-driven U.S. international broadcasting system,
demonstrated its flexibility in 2002 by reaching new audi-

ences around the world with its varied distribution channels: short-
wave, medium wave (AM), FM, television, audio and video satel-
lite and Internet. As a key player in the war on terrorism, the BBG,
which oversees all U.S. non-military international broadcasting,
focused on priority markets in countries where
America’s voice is often distorted or not heard at all.

Target areas included the Middle East, Central

and Southeast Asia, North Korea and Cuba, as

well as major markets such as China and Russia.
At the same time, BBG served millions of
listeners in Africa with daily news as well as
important facts about health, AIDS, democracy-
building, rule of law and the status of women.

In the Middle East, the BBG launched Radio

Sawa, a Yyouth-oriented, 24-hour-a-day, seven-day-a-
week Arabic-language radio station that became an instant success.
In Afghanistan, the BBG created a round-the-clock stream of pro-
gramming in Dari and Pashto to keep Afghans abreast of the latest
news and information as they rebuild their war-torn country.

The BBG also secured funding for medium-wave transmitters
that will broaden the reach of U.S. international broadcasting and
allow the Afghan government to create its own radio network.
For Iran, the BBG started Radio Farda, a Persian-language radio
station that features news and entertainment aimed at listeners
under 30. This popular station complements the Voice of America’s
(VOA) Persian radio and two satellite television
programs to Iran.

With a budget of $544.5 million, the

M

To
de

ission Statement

promote and sustain freedom and
mocracy by broadcasting accurate

and objective news and information
about the United States and the
world to audiences overseas.

Strategic Goals

Design a broadcasting architec-
ture for the 21st century.

Expand the U.S. international
broadcasting system through
regional networks and single-
country initiatives.

Employ modern communication
techniques and technologies.

Preserve credibility and ensure
overall programming excellence.

Revitalize the telling of Amer-
icas story.

Marry the mission to the market.

U.S. International Broadcasting

BBG entities strengthened their pro-
grams to make them interactive with |

Broadcasting Board

of Governors

roundtables and call-in shows. They I

provided an outlet for millions of I
people who cannot make their (Grageee) Radio

International
Broadcasting
Bureau

T I
I I
I I
I I
1 L
Radio (Grantee)
Sawa Radio Free Asia

Radio Free Europe/
voices heard in their own coun-

Radio Liberty Farda
tries. The organization remained [

on the cutting edge of fighting
Internet censorship and jamming. Throughout the

Voice of America

Cuba Broadcasting
(Radio & TV Marti)

Office of

year, the BBG, an independent agency, served as a
firewall to ensure journalistic independence and credibility.

2



Eurasia

Armenian
Eastern & Central Europe Avar
Albanian Greek Romanian Azerbaijani
Bosnian Hungarian  Serbian Belarusian
Bulgarian Latvian Slovak Chechen Central Asia
Croatian Lithuanian  Slovene Circassian Kazakh
Czech Mapedonian Georgian Turkmen
Estonian Polish Russian _ Kyrgyz
Broadcast TatarBasRl Tajik

Ukrainian

Languages Uzbek

East Asia
Indonesian
Near East & Mandarin
North Africa Cantonese
Arabic Vietnamese
Kurdish Thai
= =- Persian Tibetan
Turkish Khmer
Korean
\ ‘ Lao
South Asia - Burmese
Africa Dari Uyghur
Latin Afan Orqmo ' Hindi
America Amhanc _ Pashto
Spanish English to Afrllca Urdu
Creole Frenﬁ]aﬁl :frlca Bangla }
Kirundi /
Kinyarwanda
Portuguese to Africa
Swabhili
Tigrigna

“We need to understand the importance of maintaining the strength of public diplomacy and the traditions of
international broadcasting. | am convinced that we will not be successful in our overall mission of delivering our
message to the world if we fail to grasp that these are two different spheres and that they operate according to
two different sets of rules.

It is very important that government spokesmen take Americas message to the world—
passionately and relentlessly. We should not be ashamed of public advocacy on behalf of freedom and
democracy and the United States of America.

International broadcasting on the other hand is called upon to reflect the highest standards of independent jour-
nalism as the best means of convincing international audiences that truth is on the side of democratic values.

These arms of public diplomacy should be parallel pursuits because the effectiveness of either is adversely
affected when one attempts to impose its approach on the other.”

—Kenneth Y. Tomlinson, Chairman, Broadcasting Board of Governors,
before the Senate Foreign Relations Committee, delivered in 2003



David S. Jackson
Director, VOA

Yoice of AmeRrica

Employees: 1,353
Budget: $147,588,000
Languages: 53

hroughout 2002, the Voice of America (VOA) played a key

role in America’s war on terrorism. As mandated by its

Congressional charter, VOA provided reliable and authori-
tative news in 53 languages to
more than 90 million radio listen-
ers and television and Internet
viewers around the world.

VOA tells America’s story,
broadcasting news reports of
political developments in the
United States as well as broad dis-
cussion of social and cultural
issues. VOAs music, education
and cultural features, along with
call-in and English-teaching pro-
grams, contribute to the broad depth of coverage. VOA also broad-
casts daily editorials reflecting the views of the U.S. government.

In 2002, VOA's reporters in Washington and more than 20
bureaus worldwide covered developments in the war on terrorism,
from Presidential speeches and United Nations
debates to humanitarian aid projects in
Afghanistan. VOA's international reputation for

credibility gave it access to newsmakers and

Voice of America events around the globe, resulting in programs

that were particularly valued by people in coun-

tries where information is restricted or distorted. As one grateful
listener said: “When | hear it on VOA, | know it is true.”

VOA producers in

the control room

monitor radio

and TV simulcast

programming

emanating out of a

studio in VOAS

Washington, D.C.,

4 headquarters.

VOA Burke Award winners (left to right) Feng Ji,
Mary Arobaga-Reardon and Jeff Daugherty.

VOA's Burke Award Winners

Co-winners Mary Arobaga-Reardon
(reporter/producer with VOASs Africa
Division) and Jeff Daugherty (video
photographer) risked life and limb
for their half-hour television special,
“Life in Nigerias Niger Delta,” uncov-
ering the real story behind the oil
fields in Nigeria. Their piece focused
on how oil affects wealth dis-
tribution, human rights and
environmental violations.

The journalists came under
attack by various groups—
they were assailed by
Nigerian police, stoned by
disgruntled demonstrators,
accosted by machete-wield-
ing locals and briefly held for
ransom by an ex-army chief.

“This is the kind of reporting that has
given VOA its reputation for quality,”
said VOA Director David Jackson.
“Stories like these are hard to get—
but they can really make
a difference.”

Shortly after the documentary was
produced, Nigerian President
Olusegun Obasanjo promised to
increase funding for development
programs in the Niger delta region.
In addition, the Shell Petroleum
Development Company of Nigeria
has asked Arobaga-Reardon
to return to the region and
reappraise their social and environ-
mental efforts.




VOA Awards in 2002
o VOA Turkish received the 2002

International Friendship and
Peace Award from the Asso-
ciation of Radio and Television
Journalists in Ankara in recogni-
tion of its news and information
programming.

VOAs News Now Web site
was given the Standard of
Excellence Award by the Web
Marketing Association.

e — e e —

|

L —y

y

—— i - ..

il

VOANews.com Web page.

John Kamm, VOA Mandarin
Service consultant, received the
Eleanor Roosevelt Human Rights
Award at a White House cere-
mony for engaging China in a
human rights dialogue.

VOA-TV received the CINE
Golden Eagle Award for its fea-
ture production of “The Lost
Boys: Journey to Freedom.”

VOA-TV producer Deborah Block
won the 2002 Videographer
Award of Excellence for her
video, “The High Price of
Prejudice,” describing the intern-
ment of Japanese-Americans
during WWII.

VOAs Andre de Nesnera was
presented with the American
Foreign Service Association’s
Tex Harris Award for Constructive
Dissent for his efforts as
news director.

VOA Firsts in 2002

President George W. Bush celebrated VOA's 60th Anniversary
with a visit to VOA and a speech broadcast around the world on
radio and television.

Expanded broadcasting coverage and programming in 16 coun-
tries, including Russia, Mexico, Nigeria, China, Iran, Iraqg,
Afghanistan, North Korea, Uzbekistan, Bangladesh, Turkey
and Pakistan.

Created new programs for North Koreans, including North
Korean Periscope and North Korean Defectors’ Odyssey to provide a
forum for defectors.

Successfully launched new Internet and electronic newsletter
initiatives in Mandarin, Indonesian, Spanish, Vietnamese,
Hausa, Slovak and Persian.

Tripled Indonesian Service audience. More than 7.8 million
Indonesians (6.1 percent) now listen to or view VOA programs
every week.

Launched first Kurdish call-in show, Hello Washington, focusing
on human rights, culture and the democratic representation
of Kurds.

Introduced first Great Lakes Region HIV/AIDS
Awareness Program, a cooperative arrangement
between the Central African Service and the
National Radio of Rwanda.

Established a new one-hour weekly Persian-
language magazine-style TV show, Next Chapter,
to appeal to Iranian youth.

Launched a daily 30-minute Spanish broadcast,
Enfoque Andino, to the Andean region of
South America.

Created a Spanish-language weekly news and
feature program, Ventana a Cuba, aimed at Cuba.

Organized panel discussions, television programs and a live town
hall meeting in northern Nigeria to focus on political
institution-building and AIDS prevention.

Initiated the merger of WORLDNET television into VOA-TV.

President Bush speaks at a VOA
ceremony honoring its 60th anniversary.



Radio Free Europe/Radio Liberty

Thomas A. Dine
President, RFE/RL

Employees: 593
Budget: $79,127,000
Languages: 30

adio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL), a non-profit

international communications organization, broadcasts

more than 1,000 hours of programming a week in 33
languages to Central, Eastern and Southeastern Europe; Russig;
the Caucasus; and Central and Southwestern Asia. A compre-
hensive news and information operation based in Prague, Czech
Republic and Washington, D.C., RFE/RL has 30 bureaus around
the world.

In 2002, RFE/RL continued its emphasis on regions in the
front line of the U.S.-led war on terrorism. The result: more than
half the languages broadcast by RFE/RL are aimed at areas where
the majority populations are Muslim. RFE/RL launched new
services: Radio Free Afghanistan broadcast in Dari and Pashto,
and in Avar, Chechen and Circassian to the North Caucasus
region of Russia. It also increased broadcasts to Iran, Iraq,
Uzbekistan, Tajikistan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Turkmenistan
and Azerbaijan.

RFE/RL ended Czech-
language broadcasts on
September 30, 2002, in
order to make resources

available for higher-priority broadcasts.

RFE/RLSs activities reinforced its mission to promote demo-
cratic values and institutions by disseminating accurate and
objective news, information and ideas. It focuses on places where
the media are engaged in a transition

RADIO FREE EUROPE
RADIO UIBERTY

RFE/RL’s Burke
Award Winner

Zamira Eshanova, a broadcaster with
RFE/RLS Uzbek Service, took excep-
tional risks to ensure her listeners
were given accurate, up-to-date
news about Uzbekistan and neigh-
boring Afghanistan after the events
of September 11, 2001.

“Zamira produced extraordinary
reporting from the front lines of the

BBG Governor Robert M. Ledbetter, Jr.
(right) and RFE/RL President Thomas
Dine congratulate Zamira Eshanova on
winning the 2002 David Burke Award for
Distinguished Jounalism, presented to
her in Prague.

war on terrorism and on behalf
of democracy and human rights
conditions,” said Thomas A. Dine,
RFE/RLS president.

She covered stories such as develop-
ments at military bases around the
border city of Termez, the secret
movement of U.S. troops into

Uzbekistan and the

from totalitarian control and where | & - & & = & « 4 4
economic chaos, Censorship, QOVEIN- | e e—
ment intimidation and other threats to

free media remain. £= AADID FREE EURDIPES

=== RADID LIBERTY

aid in Northern

w
% arrival of humanitarian
e . =
Afghanistan.

Several times Zamira
encountered belliger-

RFE/RL's Web site (www.rferl.org)
remained popular, reporting an average | v
of more than 6.2 million page views
per month. In addition, RFE/RL
distributes monthly by e-mail some
750,000 copies of information and

|

]
|

mmaran

HHHIHEY:

L L

el i el i A

analyses about the countries to which

it broadcasts.

— ent soldiers who threat-
ened to shoot her
In  Afghanistan, she
became a Taliban tar-
get. Through it all,
Zamira coped with
uncooperative Uzbek
authorities and their
disdain for independ-
ent journalists, particu-
larly women.

RFE/RLs Web page.

o




2002 RFE/RL Award Winners

RFE/RL (President Thomas A.
Dine) received the:

2002 "Freedom of Speech" prize
from the Franklin and Eleanor
Roosevelt Institute in  the
Netherlands, in recognition of
RFE/RL's "ceaseless support for
the cornerstone of democracy—
the free exchange of ideas."

Latvian Order of the Three Stars,
for service in the cause of
democracy and freedom and
helping create the conditions
that led to the restoration of
Latvia's independence.

Lithuanian Order of Grand Duke
Gediminas, for services to the
cause of the integration
of Lithuania into trans-
atlantic structures.

Mehrangiz Kar, Persian Service
commentator, received the 2002
Ludovic  Trarieux Prize for
International Human Rights,
awarded by the Bordeaux Bar
Association in Paris, France.

Vlado Azinovic, South Slavic and
Albanian Service broadcaster, and
Julie Corwin, senior regional ana-
lyst, were awarded the 2002
Bernard Osher Fellowships to
support research into RFE/RL's
history at the Hoover Institution
at Stanford University in Palo
Alto, California.

Erzhan Karabek, Kazakh Service
broadcaster, won an award at the
First Central Asian Festival of
Ecological Journalism in Bishkek,
Kyrgyzstan, for an investigative
story on oil production in the
Atyrau region.

Jan Jun, Czech Service senior
broadcaster, won the 2002
Ferdinand Peroutka Award for
achievements in journalism in the
Czech Republic.

RFE/RL Firsts in 2002

« Broadcast of Radio Free Afghanistan in Dari and Pashto.

o Broadcast in  Avar,
Chechen, Circassian and
Russian to the North
Caucusus.

o Hosted First Lady Laura
Bush in Prague office
where she delivered a
speech to the people
of Afghanistan.

A RFE/RL round table about Tatar mass media was e Held IocaIIy televised
held in Kazan in August 2002, and broadcast on i . .
Tatarstan Television for the first time in radio history. roundtable discussion in

Kazan, Tatarstan/Russia.
A second roundtable, produced jointly by RFE/RL and local tele-
vision stations, took place in Thilisi, Georgia.

o Entertained 375,000 requests to listen to RFE/RL Internet audio
in one month.

o Streamed video broadcast on RFE/RL’s Web site of South Slavic
and Albanian Service TV Liberty program.

o Reported on “Southwestern Asia and the Middle East” in daily
RFE/RL Newsline®.

e Organized visits by six heads of state—Albania, Armenia,
Croatia, Georgia, Latvia, Montenegro—to RFE/RL's Prague
offices during the NATO Summit.

e Broadcast Radio Farda, a joint
RFE/RL-VOA Persian-language
service, to Iran.

RFE/RL President Thomas A. Dine,
receives on behalf of RFE/RL the
2002 “Four Freedoms” award in

recognition of RFE/RLS contributions
to the spread of free speech
throughout the world. To the right
of Dine is former South African
President Nelson Mandela, a fellow
2002 award recipient. (Photo:
Wilma Wijers Fotografie)




Radio FRree

Employees: 266
Budget: $25,785,000

Broadcast Languages:

adio Free Asia (RFA) broadcasts daily in 12
languages and dialects to listeners in Asia
whose own governments restrict freedom of
information and expression. In addition to accurate
and timely news and information, RFA also airs a
wide range of voices and opinions from within
Asia—illustrating for Asian listeners, many of whom
have never encountered it in their own lives, what
freedom of expression really means.
As a surrogate broadcaster, RFA focuses primari-
ly on events occurring in or otherwise directly affect-

Richard Richter
President, RFA

Asia

12

RFA Mandarin Service broadcaster Peter
Zhong (third from left), with (from left)
Mandarin Service Director Jennifer Chou,
President Richard Richter and Executive
Editor Dan Southerland.

ing its target countries. Through shortwave transmission and the
Internet, RFA broadcasts in Mandarin, Cantonese, Wu, Uyghur,
three dialects of Tibetan, Burmese, Vietnamese, Korean, Lao and
Khmer. Each language service is staffed entirely by native speakers,

and the programming of each service is unique.

All broadcasts originate from RFA's Washington, D.C., head-
quarters, with reports from bureaus in Hong Kong, Tokyo, Taipei,
Phnom Penh, Dharamsala, Bangkok, Seoul and Ankara. RFA

broadcasts include reporting from numerous stringers

RADIO FREE ASIA

elsewhere around the world. Call-in programs—four in
Mandarin, one in Tibetan, one in Cantonese and one
in Uyghur—also provide unusual insight into the

lives of ordinary people living under Chinese rule,
allowing callers to express their views and exchange ideas with

one another.

RFA follows the strictest journalistic standards of objectivity,
integrity and balance. Maintaining credibility among listeners is

RFA' top priority.

Jill Ku, host of RFA's
Mandarin-language
call-in program
"Voices of the People,”
at the RFA studio.

RFA's Burke Winner

RFA broadcaster Peter Zhong was
taught in China that a journalists first
objective is to report the truth.
But that was in the mid-1980s,
when Zhong was a
student and China
was enjoying far-
reaching  reforms
ushered in by then
paramount leader
Deng Xiaoping.

Everything changed
with Beijing$s June 4,
1989, crackdown on
pro-democracy pro-
testers, said Zhong,
a winner of the
2002 David Burke
Distinguished Journalism Award for
his weekly “Investigative Report.”

“One of my first investigative reports
after university was about Tiananmen
Square,” he said. “I had witnessed
authorities brutally kiling peaceful
protesters. The next day the official
media reported that students had
brutally killed Chinese soldiers. | was
shocked. | was always taught in jour-
nalism school to tell the truth... But
the official Chinese media had lied.”

Zhong$s education had left indelible
lessons, however, and as the Chinese
authorities systematically reversed a
decade of liberalization, he decided
to leave the country to put his
learning to use.

On the weekly program he now
broadcasts for RFAs Mandarin Service,
Zhong investigates stories the
Chinese media have reported inaccu-
rately or failed to report at all.

He also aims to draw attention to
the lives of ordinary people, left to
fend for themselves in an increasingly
market-driven economy without
adequate safety nets and often
exploited by unscrupulous employers
and officials.



2002 RFA Award Winners

e« Tanya Lau, Cantonese Service

broadcaster, won a Silver World
Medal in The New York Festivals
Radio Programming Profiles/
Community Portraits category for
her five-part series, “September
11th and Chinatown.”

Won-Hee Lee, Korean Service
broadcaster, won a Bronze World
Medal in The New York Festivals
Radio Programming in the History
category for her program,

RFA Firsts in 2002

Secured exclusive worldwide Mandarin-language broadcast
rights to Disidai (The Fourth Generation), an inside account of

China’s leadership transition.

Broadcast first news that Chinese authorities had detained 23
people suspected of leaking documents related to Beijing’s 1989

military crackdown on pro-democracy demonstrators.

Interviewed Tibet’s longest-serving political prisoner after he
was freed on medical parole, and conducted an exclusive inter-
view with a major Tibetan Buddhist leader, the Karmapa.

“Womens International  War « Obtained a rare and exclusive inter- il
Crimes  Tribunal: Japan’s view with the leader of a :R‘F_"A

Responsibility for the Sexual

Slavery of ‘Comfort Women'.

Zhang Min, Mandarin Service
broadcaster, won three awards:
—The Radio-Television News
Directors Association's Edward R.
Murrow Regional Award for “Died
for Others,” a news documentary.
—The New York Festival's Radio
Programming Bronze World

Uyghur separatist group, the East
Turkestan Islamic Movement.

Aired the first interview with the
mother of jailed cyber-dissident
Le Chi Quang, five months after
he was detained for publishing
essays the Vietnamese government
labeled treasonous.

Medal for a three-part series,

“Red Terrorism During Chinas ) ) )
v e o Provided exhaustive coverage of Cambodia’s February 3, 2002,

communal elections, broadcasting all debates preceding
the elections.

RFA Khmer Service
host Yanny Hin
with guest Khoem
Saophoan, a police
brigadier general
from the anti-drug
authority.

—The American Women in Radio
& Television's Gracie Allen Award
for “Moving Toward Happiness:

i ” .
A e e « Broadcast in Lao on the reemergence of

¥ RS T a senior cabinet minister after a three-
L SR SR WL L B M month leave of absence.

I L o e e

o Aired a series of interviews with North
Koreans who later stormed the Spanish
Embassy in Beijing seeking political asylum.

o Interviewed Burmese opposition leader
Aung San Suu Kyi after she was freed from
19 months under house arrest.

WALE ' TR T L | N LT - —_—
===

A o Produced in-depth series on China’s

—— booming prostitution industry and the

Bl well-connected patrons who support and
= it il

profit from it.
RFAs Web page.



Office of Cuba Broadcasrting

Employees: 163 OCB Firsts in 2002
Budget: $24,872,000 « Reached out to young people in
Language: Spanish Cuba with new music and infor-

mation programming such as
Alto Voltaje (High Voltage) and

. . . Rapeando (Rapping).
he Office of Cuba Broadcasting (OCB) incorporates both P (Repping)
Radio and TV Marti, which are dedicated to providing « Launched a womens morning
. I . . magazine program entitled Con
accurate, reliable and objective news and information to . .
; . Voz Propia (In My Own Voice)
Cuba, and to promoting freedom and democracy in that country. that blends analysis of key topics
Radio and TV Marti also emphasize U.S.-Cuba relations, the state with musical entertainment.
of the Cuban economy, international human rights, dissident « Redesigned the OCB Web site to
Pedro V. Roig movements on the island and international news and issues of enhance visual appeal and pro-
(DAifectC_mt %CZBO%) interest to the Cuban people. In addition, programs focus on the vide streaming audio and video.
ppointe .. .. .
principles of civil society, democracy and freedom of the press. « Covered live the ceremony

in Strasbourg, France, in which
Cuban pro-demaocracy
activist Oswaldo Paya
Sardifias was award-
ed the European
Parliaments Sakharov
Prize for Freedom
of Thought.

e Initiated TV Marti
broadcasts in prime-
time hours.

o Carried live Major
League Baseball play-
off games and the
World Series on both
Radio and TV Marti.

OCB reporters
interview Cuban
dissident Oswaldo
Paya Sardifias,
winner of the
Sakharov Prize

for Freedom 2002.

OCBS new
youth-oriented
program, High

Voltaje, with
hosts Miguel
Vazquez (left)
and Victor
Gonzélez.

10



IBB Firsts in 2002

Completed successful reorganiza-
tion of the Office of Marketing
and Affiliate Relations, building on
a research-based model to
increase U.S. international broad-
casting$ reach.

Signed agreements for IBB-
owned FM radio stations in
Abidjan, Cote d'lvoire,
and in Freetown, Sierra
Leone, bringing VOA
programming to those
cities 24 hours a day,
seven days a week.

Opened marketing
offices in Bangkok,
Thailand, and Johan-
nesburg, South Africa.

Completed brand revi-
talization project, and continued
to work to improve brand aware-
ness of IBB entities.

Installed, renovated or started
construction of medium-wave
(AM) transmitters in Kuwait,
Cyprus, Djibouti and Afghanistan.

Installed FM stations in seven
Middle Eastern locations and
in Afghanistan.

Organized a series of monthly VOA
concerts that drew thousands of
visitors into the Cohen building.

Increased effectiveness of direct
e-mailing of information to China.

Increased efforts to counter block-
ing of VOA and RFA Web sites.

T T

i
Tl s A lems lvsren laess Suees

INTerNATIONAL Broadcasting Bureau

Employees: 1,033
Budget: $259,100,000

n the days just before coalition forces went into action in Iraq,
VOAs Persian Service asked for critical improvements in its
ability to send the people of neighboring Iran better and sharper

An IBB antenna maintenance
technician, known as a

“rigger,” works on an IBB
antenna tower in Indonesia.

there with the news the local population
wanted and the humanitarian informa-
tion they needed.

The IBB stands at the center of the
daily operations that allow America to
communicate directly with audiences in
every populated region of the globe. In
addition to providing transmission, mar-
keting and other critical support services
for the entire network of U.S. interna-

Internet and television services. Within
hours, the International Broadcasting Bureau
(IBB) engineers found the answers, and
America’s signal—at a crucial moment for
U.S. policy in the region—went out to Iran
stronger and clearer than ever.

IBB’s marketing services also played an
important supporting role in the liberation of
Irag. IBB negotiated successfully to broadcast
the VOA, Radio Sawa and Radio Free Iraq
signals from FM antennas located in Erbil
and Sulemaniyah, the Kurdish stronghold
cities of northern Irag. When the war
began, U.S. international broadcasting was

tional broadcasts, the IBB is responsible
for VOA and Radio and Television Marti.

Headed by Director Seth Cropsey, the IBB encompasses the
Offices of Engineering and Technical Services; Chief Financial

e e C ru
. IR PTG TIOAAL BRSADEATTIRG BUREAL

Officer, Policy and Civil Rights; the Management
Directorate including Administration, Personnel,
Computing Services, Contracts and Security; and
the Program Support Directorate including
Marketing and Affiliate Relations, Research,
Internet Services, Program Review and
Public Affairs.

IBBS Web page. ] ]

Seth Cropsey
Director, I1BB

The American
Boychoir performs
in the Cohen
Building in May
2002 as part of
VOAs Noontime
Concert Series.
The concerts

by acclaimed
American musi-
cians were broad-
cast to listeners
worldwide.



Satellite antennas
outside the main
transmitter and
administration
building at

IBBS Sao Tomé
Relay Station.

IBBs Sao Tomé Transmitting Station
Faces Unique Challenges

SAO TOME—IBB's Sd0 Tomé transmitting station, set on an
island in the Atlantic Ocean off the coast of Africa, offers unique
challenges for the staff charged with ensuring that Voice of
America (VOA) programs are delivered to millions of listeners by
medium wave (AM), FM and shortwave.

“Sdo Tomé gives us wonderful access to Central and Western
Africa,” said George Moore, director of IBB’s Office of
Engineering and Technical Services, which oversees the S&o Tomé
station. “If we didn't have our station there, we wouldn't be able to
reach nearly as many listeners in more than six languages.”

IBB’s permanent facility opened in 1996 on Sdo Tomé, an island
about 30 miles long and 15 miles wide. Along with its sister island,
Principe, Sdo Tomé forms one of Africa’s smallest countries with a
population of roughly 155,000. A former Portuguese colony, S&o
Tomé is 135 miles off the
coast of Gabon.

Staffed by about 30
people, including three
IBB employees sent from
the United States, the Sao
Tomé site is located on
346 acres about five miles
from the capital’s center.
The facilities include a 600
kilowatt AM transmitter,
several shortwave trans-
mitters, a power plant, a
warehouse and staff housing. The FM transmitters, which allow
Séo Toméans to listen to VOA, are located several miles away.

Although Sdo Tomé is thought to sit upon vast, undeveloped oil
reserves, fuel must be delivered to the IBB transmitting station
about every eight months. More than 300,000 gallons of diesel fuel
are brought in regularly to allow the Sdo Tomé station to generate
its own power. This complex offloading procedure takes about
24 hours.

FAR RIGHT:
One of IBBS
transmitting towers.

RIGHT:

Construction in progress
on IBB5 medium-wave
station in Djibouti.

12




o EE e Pwws

e N o e T R

[

Nl S pm P Sorawn Y8 | PH | el ¥5.0 FH |
e

bl il i gl
sl o s gl
FdasiE

i i | i
PR | AT

L P I |

il Skl ; oide A0 ,0
o | et 1 Lt

ETE S alla
apana ol 1
Mo b ] oLl
T P
walpal el
-1 ._-.J.:}.,.-.J\_:j
- ol
W |k afd e
P PN T AR
Al ..p.u.-._,_.-:f:;
ol ol ple Jelaadi

U FY N TS
ol o sl
i hall faaf b

Radio Sawas Web page.

BELOW: Radio Sawa broadcasters
Adil Cherkaoui (left) and Reem Abaza
read the news in one of Radio Sawa$
studios in Washington, D.C.

Radio Sawa

ith the flick of a switch on March 23, 2002, a ground-

breaking event in the history of U.S. international

broadcasting occurred: the birth of Radio Sawa. The 24-
hour, seven-days-a-week Arabic-language radio station aimed at
young listeners across the Middle East became an instant success,
attracting millions of fans. By the end of 2002, Radio Sawa
(www.radiosawa.com) was the most popular international station in a
number of places, including Amman, Jordan, where it was listed as
number one among its target audience.

Radio Sawa, the brainchild of Norman J. Pattiz, a member of the
Broadcasting Board of Governors, is unique in the Middle East.
It broadcasts an upbeat mix of Western and Arabic pop music along
with up-to-the-minute news, news analysis, interviews, opinion
pieces, sports and features on a wide variety of political and social
issues. With the motto, “You listen to us, we listen to you,”
Radio Sawa interacts with its audience, making a personal connection
with listeners.

Programming originates from Washington, D.C., and is broadcast
across the region, using a combination of medium-wave (AM) and
FM transmitters, digital audio satellite, shortwave and the Internet.
Five streams tailored to specific parts of the Middle East ensure lis-
teners receive news they can use delivered in the dialect of the region.

“Radio Sawa has succeeded beyond our
expectations,” Pattiz said. “This popular station
has given the United States a way to communi-
cate directly with people in the Middle East
where 60 percent are under the age of 30.”
Radio Sawa has been featured in thousands
of newspaper and magazine articles around
the world.

Radio Sawa’s
news coverage
is directed by
Mouafac Harb, a
veteran journalist and broadcaster.
Harb said Radio Sawa’s news has
become a hit in the Middle East
because “we stress accuracy, fairness
and objectivity.” Harb directs a
staff of over 100 Arabic-speaking
correspondents, writers, producers
and broadcasters.

1%

BBG Governor
Norman J. Pattiz
(right) talks about
Radio Sawas news
coverage with
Mouafac Harb,
director of network
news, in Sawas
Washington, D.C.,
newsroom.

0 9 KA




BBG Chairman
Kenneth Y.
Tomlinson (center)
at RFE/RLs
Washington office
for Radio Fardas
first broadcast on
December 18,
2002. To the right
of him is VOA
Director David
Jackson and to
the left is RFE/RL

Radio Farda

adio Farda, a 24-hour, seven-days-a-week Persian-language

radio station, became in December 2002, U.S. international

broadcasting's newest product. A youth-oriented station,
Radio Farda (www.radiofarda.com) is aimed at the millions of
Iranians whose hopes and aspirations have been dampened by Iran’s
oppressive government. Some 70 percent of Iran's 77 million people
are under 30.

President Bush spoke direct-
ly to the Iranians shortly after
Radio Farda—which means
“tomorrow” in Persian—went
on the air, telling them
they “deserve a free press to
express themselves and to help
build an open, democratic and
free society.”

Created by the Broadcasting
Board of Governors (BBG),
Radio Farda was modeled after the hugely successful Radio Sawa. A
joint effort between Radio Free Europe/Radio Liberty and Voice of
America, Radio Farda is another BBG initiative aimed at attracting a
crucial market. Broadcast from Prague and Washington, D.C., Radio
Farda replaced RFE/RLs Radio Azadi.

Within days, Radio Farda was an immediate hit, with listeners
sending e-mails praising the station, which was established to bring
more news, information and music to people in Iran. “We trust

Director of .
Strategic Planning you and your radio... This radio in short time will be
Jeffrey Trimble. )
completely successful,” wrote one listener. Shortly after the
station began, nearly one and a half million people visited
the station's Web site in
ngm_: ..-'ﬂ a month.

Radio Farda, which
broadcasts an upbeat mix
of Western and Arabic pop
music along with up-to-the
minute news, news analysis,
interviews, opinion pieces, sports
and features on a wide variety of
political and social issues, is heard
on AM, FM, shortwave, digital
audio satellite and the Internet.

Radio Fardas Web page.

Broadcaster Maryam Ahmadi reads the
first news broadcast in Washington, D.C.,
of the new joint RFE/RL-VOA project for
Iran, Radio Farda.



Just seconds before Radio Free
Afghanistans first broadcast on January 30,
2002. From left, Afghan Service broadcast-
ers Sayid Abass and Sohayla Hasrat-Nazimi,
technician Aman Amiri and Tajik Service
broadcaster Iskandar Aliev.

Afghanistan Project

adio is the most important communications tool in

Afghanistan, a strategically positioned country attempting to

rebuild itself as a democracy after

more than two decades of war. U.S. inter-

national broadcasting plays a vital

role in providing infor-

mation and news

about civil society, poli-

tics, education, health, women'’s

rights and the world. The Voice

of America, which has long broad-

cast to Afghanistan in Dari and

Pashto, was joined on January 30, 2002, by its new sister station,

Radio Free Afghanistan, broadcast from Radio Free Europe/Radio

Liberty’s studios in Prague. Together the stations form a 24-hour,

seven-days-a-week stream of news on shortwave as well as FM
in Kabul.

“Afghans depend more than ever on accurate, balanced and com-
prehensive news coverage about politics, health, education and many
other topics,” said Ali Jalali, the former head of VOAS Pashto Service
and current Afghanistan Interior Minister.

VOA and RFE/RL provide extensive coverage of local,
national and international events. Roundtable discussions,
weekly programs on human rights, audience participation
shows, music, poetry, and regional and international news pro-
grams round out the mix offered to Afghan listeners. The
result: booming listener rates throughout the country where lit-
eracy traditionally has been low.

The BBG has also invested in Afghanistan, providing $10.2
million to build two high-powered medium-wave AM trans-
mitters with nationwide reach. One transmitter will be used
for U.S. international broadcasting, the other for the Afghan
government. The
BBG has also installed
FM dishes in Kabul, the
capital city. “We hope to
be a part of a better day
for Afghanistan,” said
Kenneth Y. Tomlinson,
the BBG’s chairman.

BBG Chairman Kenneth Y. Tomlinson and
His Excellency Dr. Makhdoom Raheen,
Afghan Minister of Information and
Culture, sign a transmitter agreement

in Washington, D.C.

RFE/RL Uzbek
Service broadcaster
Aral Azizullah (left)
interviews a

man on the

street in Antkhoy,
Afghanistan, in
May 2002.




RIGHT:

VOASs Timothee
Donangmaye,
host of the weekly
journalists’ round-
table Washington
Forum.

BELOW:

Reporter Mary
Arobaga-Reardon
and cameraman
Jeff Daugherty

of VOAS Africa
Division TV unit
cover the famine
in Asaita, Ethiopia.

Around The World

Africa

VOA’s Africa Division sent a reporter into South Africa,
Botswana and Malawi to cover the devastating drought in southern
Africa that has brought famine and humanitarian disaster to this F:
region. Swahili Service reporter Abdushakur Aboud reported for ,
radio and also took a camera and brought back footage, which was
edited into a documentary for
Africa Division TV.

VOA's Central Africa Service
began a live, hour-long weekly
radio bridge with Radio Rwanda
to share information on
HIV/AIDS, how it is spread and
how to cope with this epidemic
that affects over 11 percent of the
population. Each week the serv-
ice answers live phone calls from
around Rwanda with a panel of
experts in its Washington
studios. Rwanda’s First Lady initiated the first program.

Nigeria’s presidential elections spawned a number of innovative
programs. VOA's Africa Division produced live town hall meetings
in Nigerian cities as part of its election coverage. These events
resembled American talk shows with a live studio audience, a mod-
erator and guest experts. The meetings were broadcast live as part of
radio programming to Nigeria. The Hausa Service launched a live
weekly call-in program that featured political candidates, including
Nigeria’s vice president.

The Africa Division signed a contract for $999,970 with USAID
to provide new radio programming for Zimbabwe in the English,
Shona and Ndebele languages. The daily broadcasts are expected
to reach a new
VOA audience
in that media-
deprived country.

The Africa
Division signed
a contract for
$236,000 with
the Bureau of
Population,

ay
B
-
L]
|
&

1
o
[
o

-y X
g



Refugees and Migration to develop a new weekly
half-hour program for the many young people who
are living in refugee camps in Rwanda and Burundi.
The show employs youth in the countries as hosts of
the program and encourages children, teenagers and
youth to examine their lives and values. The show
also entertains with the latest in music.

VOA' Africa Division signed another year-long
contract for $300,000 with USAID to continue to

produce highly focused coverage of Angola for a seventh year. Each
year Washington staff go to live in Angola, work in VOA:s field office
and provide in-depth programming of this country, recovering from

a decades-long civil war.

VOA's Amharic Service, marking its 20th anniversary, expanded
its programming to one hour and drew widespread listener praise

for its longer youth magazine
program, Mestawot (Mirror).

In an unusual program, VOA
also donated excess broadcasting
equipment to Ethiopia’s Unity
College in order to allow
the country’s first independent
journalists to establish a radio
training center.

VOAs Swahili service cele-
brated its 40th anniversary.

VOA-TV to Africa grew dra-
matically in 2002, launching two

new programs: Up Close with Maimouna Mills and Healthy Living,
focusing on HIV/AIDS and other health issues. The new shows join
Straight Talk Africa, the weekly radio-TV-Internet simulcast call-in

LEFT: Young women pose for a VOA photographer
outside their village in Northern Nigeria.

program; Africa Journal, a weekly hour-long public affairs TV

call-in program; and
Washington Forum, a
weekly TV program
in French.

17

ABOVE LEFT:

VOA Reporter
Diane Butts does a
standup report in
Lusaka, Zambia.

ABOVE:

Audience members
line up to ask
questions during
a VOA-produced
town hall meeting
in Bauchi, Nigeria.
Topics discussed
were democracy,
elections and
security.

LEFT:

VOA employees
(left to right)
Jennifer Parmelee,
Freda Gerard and
Doris Dodson
supervise the
transportation of
the broadcasting
equipment
donated by

VOA to Ethiopia.



|1 -

ABOVE:

VOA Vietnamese
Service broadcaster
Vinh Nguyen
records the
opinions of a
Vietnamese citizen.

RIGHT:

RFA Burmese serv-
ice broadcasters
Nyein Shwe and
Sein Kyaw Hlaing
in the studio.

East Asia S

China: VOA and RFA broadcast to China in five languages,
covering international, national and local news in a country whose
government actively tries to prevent its citizens from hearing U.S.
international broadcasts by jamming shortwave and medium-wave
(AM) transmissions and blocking Internet sites.

The Mandarin Services of RFA and VOA broke
ground with a number of stories.

VOA discovered that the U.S. Government
ordered Harvard University to halt its gene research
in China because subjects were not properly briefed.
RFA broke the news that Chinese authorities had
detained 23 people suspected of leaking documents
related to the June 4, 1989, crackdown in Beijing.
VOA marked the 13th anniversary of the crack-
down with a call-in show featuring a man who had
been a soldier in Tiananmen.

RFA revealed that 200 dams had burst in Hunan
Province, China, despite official claims to the con-
trary. RFA Mandarin also secured exclusive world-
wide Mandarin-language broadcast rights to
Disidai (The Fourth Generation), an inside account
of Chinas leadership transition. As part of its
ongoing, in-depth coverage of Chinese labor unrest,
RFA Mandarin broadcast an exclusive interview
with the indicted leader of massive worker protests
in China’s northeastern industrial city of Liaoyang.

VOA interviewed Taiwan's justice minister—the first visit to the
capital by a cabinet-level official from Taiwan since 1979. Human
rights activist John Kamm alerted VOA that political prisoners
would be released.

VOA Mandarin's Web team
launched its first mirror site
(www.freexinwen.com) to blunt the
effect of China’s blockage of their other
two Web pages.

VOA's Cantonese Service embarked
on changes designed to add sparkle and
attract more youth: the first call-in
show to listeners in southern China and
a news-centric format with fast-paced
headline wraps and digital sounds.

o tit’

D

wje

—
o ajo

RIGHT: Former South Korean comfort women, in front of the Japanese
Embassy in Seoul, demand compensation for their wartime suffering.
RFA provided its audience with extensive coverage of this issue.

18



Both RFA and VOA Tibetan cov-
ered extensively the visits of the Dalai
Lama’s envoys to Beijing and Tibet,
initially seen as a possible rapproche-
ment between the Chinese government
and the exiled Dalai Lama. They also
covered the closed-door trial of two
Tibetans handed death sentences for a
series of bombings in western China.
RFA's Uyghur Service interviewed the leader of a Uyghur sepa-

ratist group in northwestern China, whose East Turkestan Islamic
Movement was subsequently branded a terrorist group by the United
States and the United Nations. Uyghur later broke news that
Chinese authorities in Xinjiang had conducted a massive book-
burning in the remote region, destroying tens of thousands of copies

of books on traditional Uyghur culture.

Korea: VOA and RFA covered the con-
tinuing exodus of refugees fleeing crushing
poverty and political repression in North
Korea. VOA Korean began two new pro-
grams, North Korea Periscope and North
Korean Defectors’ Odyssey, which featured
vignettes written by defectors.

U.S. international broadcasting con-
ducted interviews with 25 North Korean
asylum seekers who stormed the Spanish
Embassy in Beijing. They later came to

Seoul, South Korea. During the crisis, VOA and RFA Korean and
Mandarin were in daily contact with Norbert \ollertsen, the
German doctor who helped organize the dramatic defection. In
interviews with RFA, the North Koreans said they would choose sui-

cide over repatriation.

At the end of the year, VOA and RFA Korean also devoted

'.'-1,.‘ -

" p— =
& #-":"-.'-

extensive effort and attention to covering Pyongyang’s surprise

acknowledgment that it
had violated a 1994
pledge to scrap its
nuclear program in
exchange for fuel oil—
and the frenzied diplo-
macy that ensued.
Chosun Ilbo, one of
the largest and oldest
daily newspapers in

19

ABOVE LEFT:
VOA reporter
Moon Juwon
interviews South
Korean First Lady
Kwan Yang Souk
right before South
Koreas December
2002 presidential
elections.

ABOVE:

VOA Mandarin
Service reporter
Wang Fei reads
the news in one
of VOAs many
studios.

BELOW LEFT:

RFA Khmer Service
stringer Ouk
Savborey interviews
a farmer in

Kandal Province,
Cambodia.



South Korea, linked its Internet site,
Digital Chosun, to take Korean
Internet surfers to VOA Korean's
site. The link on Digital Chosun
significantly expanded VOA's access
to Korean Internet users.

In Southeast Asia, VOA and
RFA language services covered
political, economic and cultural lives
of people across the region. Here are highlights:

Burma: VOA and RFA Burmese services both scored interviews

QBS%\:}E"?IGHT: with opposition leader Aung San Suu Kyi. VOA was the first U.S.
Mongolias capital international broadcaster to obtain an interview on May 13, 2002,
city of lan Bator and RFA interviewed her immediately after she was freed from
programming on 19 months under house arrest. RFAs Burmese Service later broke the

a local station. .
news of two separate, deadly crashes by Burmese Air Force planes.

VOA was the first media outlet to release a report
by Human Rights Watch on the use of child soldiers
in Burma.

Cambodia: U.S. international broadcasting provided
exhaustive coverage of the communal elections on
February 3, 2002. RFA Khmer broadcast all debates pre-
ceding the elections while VOA Khmer aired a weekly
call-in show broadcast on an FM station inside
Cambodia—a first for U.S. international broadcasting.

Indonesia: VOA Indonesian increased its reach with
the launch of a weekly electronic newsletter with over
5,000 subscribers. The newsletter provided links to the
Web site, which provides the latest news. VOA also launched an

ABOVE:
BBG Governor

Blanquita Walsh innovative, fast-paced program, VOA Direct Connection, aimed at
Cullum takes . oy
calls from inside listeners under 30. The show, rebroadcast on more than 80 affiliates,

China on RFAS daily features popular music, news and information on the latest in
program, Voices

of the People. pop culture.
BELOW RIGHT: Laos: RFAs Lao Service devoted exhaustive coverage to the

YOA Indonesian country’s fifth legislative elections in which all but one of the 199

ervice broadcaster

Abdul Nur Adnan candidates represented the ruling Lao Communist Party. In a major
t . . ..

}2,?;2'? \évassf Timor breakthrough for VOA, Lao National Radio began airing VOA

guerilla leader. scripts with full attribution

and thanks to VOA.
Thailand: VOA Thai offi-
cially welcomed listeners to a
network of four stations in the
southern Thailand, Muslim-
dominated provinces of Satun,

20



LEFT: Bulgarian miners protest against their govern-
ments economic and social policies during a March
2002 rally in downtown Sofia. (AP/Worldwide Photos)

Narathiwat, Pattalung and Trang. The Thai Service also provided a
regular column to Southern Focus, a weekly newspaper aimed at
Muslim readers.

Vietnam: In May 2002, VOA launched a Vietnamese WebD site,
which soon drew more visitors than any VOA Web page except
English. RFAs Vietnamese service broke several exclusive stories,
including the arrest of two leading dissidents and the first interview
with the mother of jailed cyber-dissident Le Chi Quang.

Europe and Eurasia

VOA and RFE/RL provided thorough cover-
age of major events in 2002, including the expan-
sion of NATO and the European Community,
the continued quest for peace in the Balkans and
the threat of terrorism in a post-September 11
world. Language services of both VOA and
RFE/RL broadcast important events live, includ-
ing President Bush's State of the Union address
and programs marking the first anniversary of September 11.
U.S. international broadcasting used a combination of ways to
reach listeners: local affiliates, shortwave and AM radio, as well as
television and the Internet, which has become an increasingly
important vehicle for delivering timely news reports to affiliates.

Armenia and Azerbaijian: International broadcasters reported
on Armenian opposition parties, protests against the closure of
Armenia’s only independent television station, the murder of the
head of state-run Armenian television and the U.S. efforts to find
a peaceful solution to the Nagorno Karabakh conflict. VOA'
Aczerbaijian Service celebrated its 20th anniversary.

Baltics: In
Estonia, RFE/RL
created a large
network of corre-
spondents to use
as stringers, there-
by increasing the
amount of news
available to listen-
ers. The Latvian
Service  created
programming for
ethnic Russians,

21

ABOVE:

At an interview,
former Soviet
President Mikhail
Gorbachev admires
a book given

to him by

VOA Russian
Service reporter
Larissa Glad.

BELOW LEFT:
RFE/RL President
Thomas Dine holds
the Latvian Order
of the Three Stars,
presented to

him by Latvian
President Vaira
Vike-Freiberga

on May 2002 in
recognition of
RFE/RLs work.



ABOVE:

Former RFE/RL
Armenian Service
Director Mardo
Soghom (left), cur-
rent director Hrair
Tamrazian (second
from left) and
Associate Director
of Broadcasting
Nenad Pejic
(right) chat with
Armenian President
Robert Kocharian
during his visit to
RFE/RL in Prague
in November
2002.

RIGHT:

RFE/RL Latvian
Service correspon-
dent Dace Akule
interviews people
on the streets of
the the Latvian
capital, Riga.

BELOW:

George Bistis
(second from right)
of VOASs Greek
Service discusses
the prospects for
a Cyprus solution
with politicians
from three
different Cypriot
political parties.

thus encouraging tolerance in the linguisti-
cally polarized country. In Lithuania,
RFE/RL launched a popular weekly pro-
gram with Lithuanian State Radio on
European issues.

Balkans: International broadcasting pro-
vided comprehensive coverage of events in
Croatia, Kosovo, Serbia and Montenegro, Bosnia-Herzegovina,
Albania and Greece.

RFE/RL organized a roundtable in Prishtina, Kosovo, in July
on Albanian-Serbian relations. Meanwhile, VOA and RFE/RL
services reported on the involvement of Yugoslav and Boshian
companies in illegal arms sales to Irag. VOA Croatian created a
daily e-mail newsletter, which attracted thousands of subscribers.
VOA's Albanian Service is the country’s leading broadcaster,
attracting more than two-thirds of the adult population. VOA also
has strong audiences in Bosnia,
Serbia and Macedonia.

Belarus: Tensions ran high in / _'h’-
Belarus where President Alyaksandr '
Lukashenka's government cracked
down on independent journalists
and opposition leaders. RFE/RL’s
Belarusian Service provided its /
audience with exclusive reports on _:_,. ¥
the forced departure of an OECD -
mission and the on-again, off-again Russia-Belarus union.

Bulgaria: RFE/RLs Bulgarian Service distinguished itself with
exclusive interviews, including one with the director of the coun-
try’s National Intelligence Service. In December, the director of the
company that manufactured weapons parts exported to Iraq was
arrested during an interview with the service.

Georgia: The arrival of Russian peacekeeping troops and U.S.
military trainers in the Kodori Gorge prompted international
attention as did exclusive RFE/RL Georgian Service reports from
the Pankisi Gorge when Russia accused Georgia of harboring
Chechen fighters.
RFE/RL organ-
ized a roundtable
in  conjunction
with  Georgian
State Television to
discuss the role
of NGOs in

‘.
'
o

are

'l ';-. y f

Hﬂl‘



the development of civil
society in Georgia.

Greece: VOA Greek
introduced nine new
satellite feeds on SKAI,
the premier all-news net-
work in Greece. The
feed strengthened VOA
Greek and thus help to moderate anti-American sentiment among
some parts of the Greek population.

Kazakstan: RFE/RL’s Kazakh Service focused on coverage of
democracy, human rights and politics, including the plight of jour-
nalist Sergei Duvanov, who was prevented from traveling to the
United States on trumped-up charges.

Kyrgyz Republic: The RFE/RL Kyrgyz Service's bureau in
Bishkek served as a meeting place for government officials and
opposition leaders to debate the most controversial issues of the
day. Among recent visitors to the bureau were First Deputy Prime
Minister Kurmanbek Osmonov and prominent opposition MPs
Ishenbai Kadyrbekov, Ismail Isakov and Azimbek Beknazarov.

Romania/Moldova: RFE/RLs Romania/Moldova Service
drew praise for its weekly program on the main ethnic minority
communities in Romania—the
Roma and the Hungarians. It also
produces a monthly program, in
cooperation with the International
Organization for Migration, on
human trafficking. The Romanian
Service broke stories about
the infamous Ceaucescu-era
secret police, including some
members who continue to serve in
senior positions.

Russia: RFE/RL launched its
North Caucasus Service, broad-
casting in the Avar, Chechen and Circassian languages. The new
services augmented the Russian Service, which provided compre-
hensive coverage of the ongoing conflict in Chechnya. Listeners
hailed the new services for their accurate and impartial broadcasts.
U.S. international broadcasting gave widespread, live coverage to
the October 2002 seizure of a Moscow theater, interviewing
hostages and key players in the drama that ended when Russian
officials sprayed gas inside the building. VOAs Window on the

LEFT: Supporters of Bosnia's Social Democratic Party (SDP) during a
pre-election rally in Sarajevo in October 2002. (AP/Worldwide Photos)

2%

LEFT:

Former Ukrainian
Prime Minister and
present opposition
leader Victor
Yushchenko (left)

is interviewed by
VOA reporter
Zorislav Baydyuk
(far right) and VOA
program manager
Adrian Karmazyn.
VOAS Ukrainian
Service provided
extensive coverage
of Yushchenko and
other oppostion
leaders throughout
the year.

BELOW:

VOAS Albanian-
language daily
news journal pro-
gram Ditari. Host
Elez Biberaj (left)
interviews the
guest who is the
chief editor of the
Albanian/American
newspaper llira.




ABOVE:

VOA Bosnian
Service reporter
Amra Alirejsovic
poses on top of
the BBG headquar-
ters building in
Washington, D.C.
for an article in a
Bosnian magazine
about her as a
VOA reporter.

BELOW RIGHT:
Wendy Schwartz,
assistant to the
RFE/RL broadcast
director, works
with Uzbek
Service stringers
in Tashkent,
Uzbekistan.

24

World, a weekly television magazine, redesigned its format,
broadcasting from a “virtual set.” The program was rated number
one on TV-3 Moscow, the affiliate network.
VOA's Russian Service covered a range of
stories, including the Bush-Putin meeting in
St. Petersburg.

Slovakia: RFE/RL's Slovak Service editors
and reporters made frequent appearances on
various TV channels in Slovakia throughout
2002. Such appearances happen almost on
a daily basis, but were most visible during
the two days of Slovak parliamentary elections
in September.

Tajikistan: RFE/RL’s Tajik Service started a
new weekly program in April, Free Microphone. Every Monday for
two hours at lunchtime, two RFE/RL correspondents stand at a
previously announced location in the center of the capital,
Dushanbe, and record comments, complaints, requests and ques-
tions posed by citizens. The comments are then broadcast on the
following Wednesday. The popular program has been applauded by
local media.

Turkey: VOA reformatted its broadcasts into a fast-paced
program that integrates news, reports and interviews to appeal to
a youthful audience. The service hired new stringers and expanded
its reach by lining up new affiliates. Coverage focused on
U.S.-Turkish relations, the war on terrorism and the November
elections that brought to power the pro-Islam Justice and
Development Party.

Turkmenistan: RFE/RLs Turkmen Service was one of the few
media organizations to provide early news updates of the
November 25 assassination attempt on Turkmenistan President
Saparmurat Niyazov. The service also analyzed changes in the
country, which are generally ignored by the tightly controlled
domestic media.

Ukraine: VOA and RFE/RLs Ukrainian Services closely fol-
lowed President Leonid Kuchma’s authoritarian regime, covering




breaking news about
protests against the
president, the worsening
state of press freedom,
the growth of the oppo-
sition movement and
the alleged sale of anti-
aircraft radar to Iraqg.

Uzbekistan: RFE/RL and VOA cooperated by sharing a
bureau in Tashkent. VOA added stringers to its network to
increase interviews and features. The service launched youth-ori-
ented news and music programs along with a women’s program.
RFE/RL broke the story of the discovery of traces of nerve and
mustard gases at Hanabad air base, where U.S. military forces
are stationed as part of Operation Enduring Freedom in neigh-
boring Afghanistan.

Latin America

Broadcasting to Cuba was a major priority in 2002. Radio and
Television Marti (the Office of Cuba Broadcasting), based in
Miami, Florida, produced international news shows that covered
major world events of importance to Cubans as well as programs
on international human rights, peaceful opposition movements on
the island and Cuban eco-
nomic conditions. Special
programs also analyzed
news and current events in
Latin America, the United
States, the Middle East
and around the globe.

Radio Marti also intro-
duced new programs
geared towards women and
youth. Alto \oltaje (High
Voltage) and Rapeando
(Rapping) provide high-
energy music, news and
entertainment for young
people. Rapeando was cre-
ated in response to the
widespread interest in rap-

ABOVE LEFT:
RFE/RL Georgian
Service broadcaster
Bidzina Ramischwili
(right) interviews
Georgian

President Eduard
Shevardnadze

at the Prague
Broadcast
Operations Center
in November 2002.

BELOW:

A Cuban supporter
of dissident causes
and his two sons
listen to one of
1,000 shortwave
radios given to
Cubans by the
U.S.Government.
Cuban citizens use
the radios to listen
to Radio Marti.

©2002, Washington Post photo by Kevin Sullivan. Reprinted with permission.

LEFT: An opponent of Venezuelan President Hugo Chavez waves a nation-
al flag during a December 2002 rally in Caracas. Tens of thousands of peo-
ple marched to demand that the president resign. (AP/Worldwide Photos)

2%




ABOVE RIGHT:
VOA TV and radio
host Tony Cano

greets Jorge Ramos,

Univision news
anchor, prior to
interviewing him.
Univision is the
largest Spanish-
language network
in the U.S.

ABOVE:

TV Martis coverage
of Major League
Baseball, which is
extremely popular
in Cuba.

BELOW RIGHT:
World-renowned
Cuban singer
John Secada
(right), at VOA
for an on-air
interview, meets
with VOAs

Latin American
Division Chief
Richard Araujo.

music  among  young
Cubans. Con Voz Propia (In
My Own Voice) gives women
news about life-style issues.

The year was a landmark
one for TV Marti, which
began broadcasting during
primetime hours, 6-10:30
p.m. The change allowed
TV Marti to carry live the Major League Baseball playoff games as
well as the World Series. Radio Marti also carried the games.

Radio and TV Marti closely followed the story of Cuban
activist Oswaldo Paya Sardifias, who was awarded the Sakharov
Prize for Freedom of Thought by the European Parliament in
Strasbourg, France.

Radio and TV Marti’s Spanish-language
Web site (www.martinoticias.com) was rede-
signed. The dynamic new site includes graphics,
and users can access the audio of Radio Marti
programs as well as TV Marti video.

From Washington, D.C., Voice of
America’s Spanish Branch launched Enfoque
Andino, a 30-minute program focusing on
issues in the Andean region, particularly
Colombia and Venezuela. The program,
picked up by more than 60 AM and FM
affiliates in Latin America, dealt with
conflict resolution, democracy building and
economic development.

VOA's new 30-minute weekly Spanish radio program aimed at
Cuba, Ventana a Cuba, features news, information and interviews
with Cubans inside and outside Cuba on an array of issues, includ-
ing labor policy, agriculture, press freedom, human rights, health
and education.

VOA's Creole Service attracted large audiences in Haiti with
news, interviews and features on health, democracy, conflict-reso-
lution and press freedom. The service is so popular that one of the
14 affiliates in Haiti sought three
VOA feeds a day.

26




Middle East

Radio Sawa and Radio Farda were major initiatives of U.S.
international broadcasting in the Middle East in 2002 (see pages
13 and 14), but listeners in the region had other options when
seeing news and information about the
United States and the world.

The VOA Persian Service launched
Next Chapter, a satellite broadcast televi-
sion program aimed at the youth of Iran.
The program offers fresh, informative and
entertaining reporting on news, current
events and life in the United States. The
show bolsters VOA's existing Persian
broadcasting to Iran of four hours of daily
radio programming and a weekly 90-
Photo courtesy of Kaveh kazemi  MINUtE NeWs and discussion television pro-

gram entitled Roundtable With You.

In Irag, Radio Free Iraq, RFE/RLS congressionally mandated
Arabic broadcast service, provided comprehensive coverage of the
Middle East, with exclusive reports and breaking news. The serv-
ice reported on subjects such as the Iragi government’s efforts to
control the ethnic Kurds and Turkmens in the country as well as
the tragic state of human rights in Iraq.

The VOA Kurdish Service, which marked its 10th anniversary,
expanded its network of coverage in Iraq by adding stringers. The
service, rated highly among listeners in independent surveys, also
launched a call-in show, Hello Washington.

ABOVE LEFT:
Fans in Tehran,
Iran, watch
Next Chapter,
VOAS new pro-
gram aimed at
young viewers.

BELOW:

On the set of
Next Chapter,
Farsi Service
reporter Mahtab
Farid is about to
read the text on
the monitor.

Paul Hosefros/The New York Times

LEFT: An Iraqgi Kurdish soldier of the Kurdistan Democratic Party (KDP)
walks in the Benswala displaced persons camp north of Baghdad in the
Iraqgi Kurds' administrative center of Arbil. (AFP Photo/Behrouz Mehri)

27



South Asia

Afghanistan was the focus
of intense programming by
VOA and RFE/RL (see page

RIGHT:

AP, Parigi (center), 15), but millions of other lis-
oo of Radio teners in South Asia took
irchi in Mumbai,
India, gives BBG advantage of VOA's coverage of
Governor Edward .. .-
E. Kaufman (left) South Asia in Bangla, Hindi
a guided tour
of the station and Urqu' )
in December 2002. Pakistan, India and
Governor Kaufman . . . .
was visiting a Bangladesh: VOA inaugurated its first FM frequency in Dhaka,
number of which transmits VOA Bangla and some English programs, includ-
radio stations . . .
in Mumbai to ing Music Mix.
evaluate India's . .
newly privatized More than seven thousand listeners throughout India
FM market.

responded to a VOA Hindi radio contest to boost awareness of
treatments for polio and other childhood
diseases. The service increased its stringer
network from four to 17, providing coverage
of every Hindi-speaking Indian station and
Kashmir. Indias Deputy Prime Minister
appeared on the Hindi call-in show, Hello
America, on September 11. All India Radio,
with an estimated audience of 450 million,
carried the program.

VOA's Urdu Service added stringers to
increase coverage in India and Pakistan,
where an estimated 250 million people speak the language.

ABOVE:
VOA Urdu Service

reporter Shahnaz Besides news, current affairs and interviews, the service produced
Azis interviews a . . s . .
Pakistani woman, shows on Islam in America, women’s issues, business, American
the mother of five, music and other topics of interest.
about polio immu-
nization awareness. VOA-TV pre-

- - # ks
RIGHT: pared video pieces = m‘h r&mtmn OT WW'...
HOA broadeaster in Pakistan, includ-
oquia Haider ) ) ""a Bﬂ ng
(right) administers ing pieces about a
the oral polio . .
vaccine to a child meetmg of anti-
in Bangladesh. Taliban clerics dis-

cussing a possible
post-Taliban regime
and about Afghan
women establishing
schools for girls at a
refugee camp.

RIGHT: A group of women wait for government relief in
Shibaloy, Bangladesh. Flooded rivers from monsoon rains in
July 2002 stranded or displaced nearly 13 million people in
Bangladesh, India and Nepal. (AP/ Worldwide Photos)

28



English Programs

VOA Expands U.S. Coverage

VOA English expanded its coverage of the
United States by adding stringers and producing
features from across the country. They filed
stories on fighting illiteracy in Mississippi, wild-
fires in the Southwest, reserves call-ups in the
Midwest, the FBI's high-tech fingerprint lab
in West Virginia and a North Dakota town’s
campaign to stay on Amtrak’s schedule.

Secretary of State Powell Talks with VOA

Secretary of State Colin Powell talked with VOA in advance of ABOVE:
The cover of

the one-year anniversary of September 11, saying the gulf between VOAs November

. ) . 2002/April 2003
the United States and the Islamic world had narrowed since the 5o Guide

2001 terrorist attacks. showing the staff
of its new English-
language program,
Main Street.

VOA Covers the Rebuilding of Afghanistan

VOA journalists repeatedly traveled to Afghanistan to cover the i
ave Arlington,

election of President Hamid Karzai and the rebuilding of the coun- host of VOAS new
o English-language
try’s infrastructure. program. Coast
to Coast.
VOA Looks at Ramadan in the U.S. BELOW:
. N . .. VOA reporter
As part of its continuing series on religious plural- Rosanne Skirbles
ism in the U.S., VOA produced a special program on poto of the
. . . X ) ick-off ceremonies
the ways in which Muslims in America observe in Rogo, Nigeria,
. . . for National
Ramadan and how Americans view the holiday. Immunization Days,

a global program

to eradicate polio.
VOA Covers U.S. Elections Skirbles reporting

trip to Nigeria was

VOA covered the November 5, 2002, U.S. mid- sponsored by VOAS

Polio Eradication

his ﬂ,.h,t*ﬂ':' g term elections with timely correspondent reports and

' live coverage. The day after the balloting, VOA pro-
vided reaction and analysis, including the possible impact of the
election results on U.S. foreign policy.

Initiative.

VOA's New Special English Reports

Special English, VOA's service for
non-native English speakers, intro-
duced two new weekly programs:
Health Report and Education Report,
which focuses on the American edu-
cational system.




Broadcasting Board of Governors

Kenneth Y. Tomlinson is a former Director of the Voice of America and has
more than 35 years of journalistic experience. He began his career as a reporter for
the Richmond Times-Dispatch in 1965. In 1968, he joined the Washington bureau
of Reader’s Digest, then served as a correspondent in Vietnam, and eventually in
Paris, where he covered events in Europe, Africa and the Middle East. In 1982,
President Ronald Reagan appointed Tomlinson Director of VOA, where he served
until 1984. After his tenure at VOA, Tomlinson returned to Reader’s Digest to serve
as managing editor. He was subsequently named executive editor of the magazine in 1985 and editor-
in-chief in 1989. He retired from Reader’s Digest in 1996.

Joaquin F Blaya of Miami, Florida, is chairman and chief executive officer of
Radio Unica Communications Corporation. Since emigrating to the
United States from Chile 36 years ago, Mr. Blaya has held a number of senior man-
agement positions with media companies. Radio Unica is a Spanish-language AM
talk and sports radio network that targets Hispanics in the United
States. Previously, he served as CEO of the Telemundo Group, Inc., the nation’s
second-largest Spanish-language television network. Mr. Blaya also served as
president of Univision Holdings, Inc., the nation’s largest Spanish-language media company.
Before coming to the United States in 1966, he worked in several marketing and media firms.

Blanquita Walsh Cullum is a radio broadcaster whose nationally syndicated
program BQ View is carried coast-to-coast by the Radio America Network. Ms.
Cullum has spent more than 25 years in broadcasting. She began her broadcasting
career in San Antonio, Texas, where she worked for KENS-TV, KITE-Radio,
KTSA-Radio and KSJL-Radio. She has also worked as marketing director for the
Coors Corporation, and marketing specialist for the National Bureau of the
Census. She served as White House liaison to the Federal Emergency
Management Agency (FEMA) and executive assistant to the deputy director of FEMA during
President George H. W. Bush's administration.

D. Jeffrey Hirschberg is Director of the Corporate Responsibility Practice at
Howrey, Simon, Arnold and White, LLP (global legal advisors). Mr. Hirschberg
retired from Ernst & Young in 1999 as vice chairman/governmental affairs.
Previously, he worked as a private attorney in Washington, D.C., and Milwaukee,
Wisconsin. From 1972-1980, Mr. Hirschberg worked for the U.S. Justice
Department as a special attorney and deputy chief of the criminal division’s special
litigation section. He also prosecuted civil and criminal matters as an Assistant U.S.
Attorney in Milwaukee.

30



Edward E. Kaufman is President of Public Strategies, a political and management
consulting firm based in Wilmington, Delaware. Since 1991, he has been a Senior
Lecturing Fellow at Duke University, teaching in The School of Law, Fuqua School
of Business, and The Sanford Institute of Public Policy. He is Co-Chair of the Duke
University School of Law’s Center for the Study of the Congress. Mr. Kaufman was
formerly Chief of Staff to Joseph R.Biden, Jr. (D-DE).

Robert M. Ledbetter, Jr. is Vice President and General Manager of WTVA
Inc., which operates WTVA-TV and has programming or sales agreements with
WLOV-TV and WKDH-TYV in Tupelo, Mississippi. He also is Vice President of
WMDN Inc., which operates WMDN-TV and has a local marketing agreement
with WGBC-TV in Meridian, Mississippi. He was a news director and news
anchor at television stations in Meridian, Jackson and Tupelo, Mississippi, before
assuming television management responsibilities in 1978.

Norman J. Pattiz is founder and Chairman of Westwood One, America’s largest
radio network. Westwood One owns, manages or distributes the NBC Radio
Network, CBS Radio Network, the Mutual Broadcasting System, CNN Radio,
Metro Networks, Metro Traffic and Shadow Traffic. He serves as a member of the
University of California’s Board of Regents and California’s 21st Century
Infrastructure Commission. He is also a member of the board of directors of the
Museum of Television and Radio in Los Angeles, the Annenberg School for
Communication at the University of Southern California and the Rand Corporation’s Center for
Middle East Public Policy. He is a past president of the Broadcast Education Association.

Steven J. Simmons is Chairman and CEO of Patriot Media and
Communications, LLC, a new company formed to purchase cable companies in
the United States. From 1982-1994, he served as chairman and chief executive
officer of Simmons Communications, Inc. (SCI). Mr. Simmons founded
SCI, which owned and managed cable companies, in 1981. Prior to starting SCI,
Mr. Simmons served almost four years as an assistant and then as associate
director on the White House’s domestic policy staff.

Secretary of State Colin L. Powell serves as an ex-officio member of the
bipartisan Board. Secretary Powell was Chairman of the Joint Chiefs
of Staff and served as National Security Advisor under President Reagan.
A decorated veteran of the United States Army, he served two tours of duty in
Vietnam. General Powell served as executive assistant in both the Energy and
Defense Departments and as senior military assistant to Defense Secretary Casper
Weinberger. He retired from the United States Army in 1993.

71



Marc B. Nathanson (resigned November 2002) is Vice Chairman of Charter
Communications, which is the nation’s third largest cable television operator and
serves more than six million subscribers throughout the United States. Mr.
Nathanson is a 30-year veteran of the cable TV industry and was elected a mem-
ber of “Cable Pioneers” in 1982. He also serves on the boards of the Annenberg
School of Communications at the University of Southern California and UCLA's
Anderson School of Management and is Chairman of UCLAs Center for

Communications Policy. He is also Chairman of Mapleton Investments LLC and Mapleton
Communications LLC. Mr. Nathanson is a former member of the Albanian-American Enterprise
Fund and a member of the Council on Foreign Relations. He is Chairman of Homeland Security for
Region One (Los Angeles and Orange County).

Tom C. Korologos (resigned July 2002) is the President of Timmons & Company,
a government relations consulting firm. A former journalist in Salt Lake City and
New York City, he previously served as the Chairman of the United States Advisory
Commission on Public Diplomacy and as a member of the Board of Directors of
the International Media Fund. He is the former Chief of Staff to U.S. Senator

Wiallace F. Bennett and a White House Assistant to Presidents Nixon and Ford.

Cheryl Halpern (resigned November 2002) has participated extensively in
community activities on the national, state and local levels. She serves on the
Boards of the International Republican Institute and the Washington Institute
for Near East Policy. She also serves as the Chairperson of the B'nai
Brith International United Nations Advisory Council. From 1990 to 1995,
Ms. Halpern served as a member of the Board for International Broadcasting,
the predecessor to the Broadcasting Board of Governors. In August 2002,

Mrs. Halpern was appointed by President Bush to serve on the board of the Corporation
for Public Broadcasting.

32



VOICE OF AMERICA

330 Independence Avenue, S.W.
Washington, DC 20237
Telephone: (202) 401-7000

Fax: (202) 619-1241

Internet: http://www.voanews.com

OFrrICE OF CUBA BROADCASTING
(Radio and TV Marti)

4201 N.W. 77th Avenue

Miami, FL 33166

Telephone: (305) 437-7000

Fax: (305) 437-7016

Internet: http://www.martinoticias.com

RADIO FREE EUROPE/RADIO LIBERTY
1201 Connecticut Avenue, N.W.
Washington, DC 20036

Telephone: 202-457-6900

Fax: 202-457-6992

Headquarters: Prague, the Czech Republic
Telephone: 420-2-2112-1111

Fax: 420-2-2112-3013

Internet: http://www.rferl.org

RADIO FREE AsIA
2025 M Street, N.W.
Washington, DC 20036
Telephone: (202) 530-4900
Fax: (202) 530-7794
Internet: http://www.rfa.org

RADIO SAwA

330 Independence Avenue, S.W.
Washington, DC 20237
Telephone: (202) 619-1941

Fax: (202) 619-0428

Internet: http://www.radiosawa.com

RADIO FARDA

1201 Connecticut Avenue, N.W.
Washington, DC 20036

Telephone: 202-828-7220

Fax: 202-828-7239

Headquarters: Prague, the Czech Republic
Telephone: 420-2-2112-1111

Fax: 420-2-2112-3013

Internet: http://www.radiofarda.com

BROADCASTING BOARD OF GOVERNORS STAFF

Brian T. Conniff, Executive Director

Bruce Sherman, Deputy Executive Director/Strategic Planning Manager
Carol M. Booker, Legal Counsel/Ethics Officer

Kelley Lehman Sullivan, Chief Financial Officer

Susan Andross, Congressional Coordinator

Sherwood Demitz, Research and Strategic Planning Coordinator

James Morrow, Program Review and Strategic Planning Officer

Joan Mower, Communications Coordinator



e
/S

NS

Broadcasting Board of Governors
330 Independence Avenue, S.W.
Washington, DC 20237
Telephone: (202) 401-3736
Fax: (202) 401-6605
E-mail: pubaff@ibb.gov
Internet: http://www.bbg.gov



