
2006 Annual Report

Voice of America

Radio Free Europe/Radio Liberty

Office of Cuba Broadcasting

Radio Free Asia

Middle East Broadcasting Networks 

International Broadcasting Bureau  



ON THE COVER: Ahmed Abdel Halim Sanad and 
Berta Nohra, anchors for one of Alhurra’s daily 
newscasts, The World Today, are shown on the set; 
VOAMobile.com is a specially formatted version  
of the VOA Web site for hand-held devices;  
VOA Afghan Service stringer Rahim Gul Sarwan 
interviews on the streets of Kabul.

Table of Contents

Overview	 2

Voice of America	 6

Radio Free Europe/Radio Liberty	 10

Radio Free Asia	 14

Office of Cuba Broadcasting	 18

Middle East Broadcasting Networks	 20

International Broadcasting Bureau	 24

Programming to Iran	 26

Journalists Under Fire	 28

Broadcasting Board of Governors	 30

RFA Mandarin Service broadcaster 
Camille Jao broadcasts from one of 
RFA’s Washington, D.C., studios.



To the President and the Congress of the United States of America:
On behalf of the Broadcasting Board of Governors (BBG), and in compliance with Section 305(a) of  
Public Law 103-236, the International Broadcasting Act of 1994, I am pleased to submit the BBG’s annual 
report for 2006.

This eleventh annual report of the BBG summarizes the recent activities of all U.S. government-funded, 
nonmilitary international broadcasting, encompassing the Voice of America, Radio Free Europe/ 
Radio Liberty, the Office of Cuba Broadcasting, Radio Free Asia, the Middle East Broadcasting Networks, 
and the International Broadcasting Bureau.

Over the last year our global weekly audiences have shown continued growth, rising from  
140 to 155 million and continuing the expansion from the pre-9/11 level of 100 mil-
lion.  This growth has occurred in the face of intensified international media competi-
tion, selected foreign government jamming of our radio and TV signals and blocking 
of our Internet sites, and widespread anti-Americanism.  In the mission-critical areas 
of the Middle East, Afghanistan, Iran, and Pakistan, U.S. international broadcasting 
collectively now reaches some 60 million people weekly.

Our story, however, is not simply one of audience growth.  Our global research also 
shows that not only are we reaching more people in vital areas, but also significant  
majorities of those we reach find our news and information to be reliable.

This success is a tribute to the creativity and hard work of the BBG’s 3400 employees 
worldwide.  It is they who develop and implement the strategies across more than  
100 countries, broadcasting in some 60 languages, amidst the most difficult media  
and political environments.  It is they who day in and day out hand the information- 
deprived of this world a lifeline of credible news, current events, ideas, debates, and 
interactive dialogue.

We’re not just ordinary journalists on a familiar beat.  Our mandate is to promote freedom and democracy 
and to enhance understanding.  We do that by broadcasting accurate, objective, and balanced news  
and information about America and the world to audiences overseas—as set forth by Congress in the 
principles and standards for U.S. international broadcasting.

It’s what I call “journalism with purpose.”  Given the resurgence of authoritarianism and the rise of  
extremism in the world today, there can be little doubt as to the ongoing urgency of our work.

As the new chairman of the BBG, I look forward to working cooperatively across the government and  
with all levels of U.S. international broadcasting to carry out our work with yet greater impact and clarity  
of purpose.

						      Respectfully submitted,

			    			   James K. Glassman
						      Chairman, Broadcasting Board of Governors 

1



Overview

In 2006, the Broadcasting Board of Gov-
ernors (BBG) continued a fundamental 
transformation of U.S. nonmilitary 

broadcasting that began in October, 1999 
in pursuit of its central mission: to promote 
freedom and democracy and to enhance 
understanding by broadcasting accurate, 
objective and balanced news and informa-
tion about the United States and the world 
to audiences abroad. Those audiences re-
ceive dynamic and creative programming 
that inspires intellectual curiosity and sup-
ports aspirations for political, economic, 
social and human rights. This transforma-
tion grows out of the post-Cold War and 
post-September 11 environments, recog-
nizing new priorities in where to broadcast 
and how we reach key audiences around 
the world. The changes implemented 
by the BBG ensured that international 
broadcasting remains an effective tool to  
counter misrepresentations of the U.S. and 
its policies, and provide accurate news and 

information and vibrant intellectual discus-
sions and debates to those deprived of a 
free media.

The BBG supervises all nonmilitary U.S. 
broadcast entities and provides program-
ming in 60 languages via radio, television, 
and the Internet. All BBG broadcast ser-
vices adhere to the broadcasting standards 
and principles of the International Broad-

Broadcasting to the World in 60 Languages

A VOA Afghanistan 
Service TV stringer 
conducts a man-on-
the-street interview 
in Kabul.

�

Global
English
Special English*

Eastern/ 
Central Europe
Albanian
Bosnian
Croatian
Greek
Macedonian
Montenegrin
Romanian
Serbian

Eurasia
Armenian
Avar
Azerbaijani
Bashkir
Belarusian
Chechen
Circassian
Crimean Tatar
Georgian
Russian
Tatar
Ukrainian



casting Act of 1994 which include reliable, 
accurate and comprehensive news; bal-
anced presentations of U.S. thought, insti-
tutions, and policies as well as discussions 
about those policies; information about 
developments throughout the world; and 
a variety of opinions from nations around 
the world.

The support of the Administration and 
Congress in 2006 allowed the BBG to im-
plement a number of program expansions 
and innovations based on the rigorous use 
of research to identify target audiences 
and their program preferences.  Voice of 
America’s (VOA) Persian-language  
television dramatically expanded its live  
satellite news and information broadcasts  

Broadcasting to the World in 60 Languages

�

Africa
Afan Oromo
Amharic
English to Africa*
French to Africa
Hausa
Kinyarwanda
Kirundi
Ndebele
Portuguese  
   to Africa
Shona
Somali
Swahili
Tigrigna

Near East/ 
North Africa
Arabic
Kurdish
Turkish

Central Asia
Kazakh
Kyrgyz
Tajik
Turkmen
Uzbek

South Asia
Bangla
Dari
Hindi
Pashto
Persian
Urdu

East Asia
Burmese
Cantonese
Indonesian
Khmer
Korean
Lao
Mandarin
Thai
Tibetan
Uyghur
Vietnamese

Latin America
Creole
Spanish

*Targeted  
English-Language  
Programming Stream



to Iran from one hour to four hours of origi-
nal programming repeated three times daily, 
paving the way for further increases in  
2007. In the Middle East, Alhurra television 
provided around-the-clock coverage of  
the Israeli-Hezbollah conflict, as well as  
live coverage of elections in Egypt, Iraq,  
Israel, Kuwait and the Palestinian Territories.  
A new broadcast stream, Alhurra Europe  
was launched to give the U.S. a connec-
tion with Arabic speakers in Europe. VOA 
launched a daily 60-minute TV news program 
in Dari and Pashto broadcast directly  
to viewers via satellite and affiliates while 
Radio Free Afghanistan and VOA continued 
to rank as two of the top three international 
broadcasters in Afghanistan. In August,  
the launch of a new Pashto-language  
service, Deewa Radio, gained immediate 
popularity among the 25 million Pashto 
speakers living along the Afghanistan- 

Pakistan border. In Pakistan, VOA’s prime-
time television show, Beyond the Headlines, 
became Pakistan’s most widely watched  
satellite channel broadcast, and Urdu- 
language radio, Aap Ki Dunyaa, showed  
a doubling of its audience since 2004.  
A new 800Kw medium wave (AM) transmitter 
boosted its reach into Pakistan. Despite  
continued efforts to jam or restrict its  
broadcasts, the BBG expanded its reach  
into North Korea. Radio Free Asia (RFA)  
developed a two-and-one-half-hour live  
format, increasing original programming  
by 30 minutes while VOA broadcasts over  
21 hours every week. 

Independent auditors have given BBG  
financial statements an unqualified “clean” 
opinion for the third year in a row. This is the 
highest rating an agency can achieve.

Nadine Al-Bdair, host  
of Equality, a program 
dedicated to the rights  
of women, interviews  
Under Secretary of State 
Karen Hughes.�



A fuller description of these accomplish-
ments, information on each broadcast entity, 
the BBG’s FY 2006 financial statements and 
copies of past BBG Annual Reports can be 
found on the BBG Web site, www.bbg.gov. 

During a town hall 
meeting in June at RFE/
RL’s broadcast center in 
Prague, members of the 
Broadcasting Board of 
Governors applaud the 
winners of the 2006 Da-
vid Burke Award—the 
staff of RFE/RL’s former 
bureau in Tashkent, 
Uzbekistan (currently 
closed after the Uzbek 
government revoked 
RFE/RL’s accredita-
tion). From left to right 
are RFE/RL Director 
of Policy and Strate-
gic Planning Jeffrey 
Trimble, former BBG 
Chairman Kenneth Y. 
Tomlinson and BBG 
Governors Blanquita 
Cullum, Joaquin Blaya, 
Jeffrey Hirschberg, 
Edward Kaufman and 
Steven Simmons. 

�



 
Well-known as a trusted source of worldwide news and 

information for 65 years, VOA focused this past year  
on improving programming and reaching the strategi-

cally important countries of Iran, Iraq, Afghanistan, North Korea, 
China, Indonesia, Russia, and Venezuela. With State Department 
assistance, VOA also established a critical broadcast service  
to Somalia. 

Technological advances in broadcasting also enabled VOA to 
deliver its high-quality programming on television, the Internet, 
VOAMobile for Internet-enabled devices, Real Simple Syndication 
feeds, and podcasts. VOA’s worldwide TV audience quadrupled to 

Danforth Austin
VOA Director

Voice of America

Employees:
1,173

FY 2006 Budget: 
$166.6 million

Weekly Hours 
Broadcast: 
1,370.4

Languages:  
45

Shaista Sadat is one  
of the anchors for  
the VOA Pashto  
Service’s television  
program TV Ashna.

�



 
42 million in 2006 from 10 million in  
2002, and overall traffic to VOA’s popular 
VOANews.com Web site increased 32 percent 
from 2005 levels to more than 44 million 
visits in 2006. 

VOA constantly strives to keep its content 
fresh and compelling and is committed 
to using the latest technologies in news 
gathering and distribution. All VOA programs 
adhere to the VOA Charter and inform  
audiences about the United States, regional 
and world news, American thoughts and 
institutions, and U.S. policy.

2006 HIGHLIGHTS: 

n Programming on VOA’s satellite television 
Persian Service increased four-fold with four 
one-hour shows of news and information 
broadcast live daily during prime time in Iran. 

n According to an InterMedia survey issued 
in 2006, VOA Kurdish scored a 31 percent 
audience share among the Kurds of Iraq.  
Iraqi President Jalal Talabani, a longtime 
listener to VOA  Kurdish, Persian, and Eng-
lish broadcasts, remarked: “VOA’s continu-
ous promotion of the values of democracy, 
freedom, and human rights has influenced 

our positive view of the United States as a 
champion of liberation from dictatorship  
and totalitarianism.”

n On September 30, VOA launched TV Ashna 
to Afghanistan with two 30-minute news-
casts broadcast nationwide six days a week 
in Dari and Pashto via Radio-TV Afghanistan. 
In July, VOA launched Deewa Radio in Pashto 
to the Afghanistan-Pakistan border. This criti-
cal 24/7 broadcast began with three hours of 
daily global and regional news, expanding to 
six hours daily in March 2007. 

n VOA’s Urdu TV magazine Beyond the 
Headlines is the leading program on cable/
satellite news channels during its time slot 
in Pakistan, according to GEO-TV, Pakistan’s 
leading independent television provider, and 
the affiliate on which the VOA show is carried 
Monday through Friday in evening prime 

VOA Tibetan Service reporter 
Brent Hurd covers a story in 
rural India.

�



time. The combined radio and televi-
sion audience for VOA Urdu in Pakistan 
is approaching six million, while addi-
tional listeners in India and the Persian 
Gulf continue to tune in to Radio Aap ki 
Dunyaa’s daily 12 hours of news, features, 
and music. 

n In 2006, VOA worked toward the launch 
of its half-hour, daily evening broadcast to 
Somalia on February 12, 2007. Aimed at the 
millions of Somali-speakers in Somalia, Dji-
bouti, eastern Ethiopia, the Northern District 
of Kenya, and the diaspora, the broadcasts 
provide millions of Somali speakers with 

accurate, up-to-date  news and information,  
especially to 17- to 35-year-old Muslims. 

n VOA had dramatic growth in audience  
for its Amharic broadcasts to the Horn, 
increasing from 4.8 percent of adults in 
Ethiopia in 2005 to 18 percent in 2006.  
Nearly one in five adults surveyed listens to 
VOA regularly in Amharic.

n VOA’s popular Studio 7 radio program 
targeted to Zimbabwe was singled out for 
praise at a forum held by the Johns Hopkins 
School for Advanced International Studies as 
“one of the few bright spots for the Zimba-
bwean people.” The Association of Interna-
tional Broadcasting commended Studio 7 
reporter Caroline Gombakomba for a series 
of interviews entitled “Voices of Zimbabwe’s 
Dispossessed.“

n VOA’s French-to-Africa Service covered  
in-country the first presidential elections 
in the Democratic Republic of Congo in 40 
years and the runoff between President 
Kabila and Vice President Bemba. 

n Hits on a VOA Chinese Branch mirror site 
passed the one billion mark in 2006. Since 
its inception in 2002, the alternative Web 
site has enabled visitors to gain access to 
multimedia news and information carried 
by the official VOA Web site, which remains 
vigorously blocked in China. Prominent 
Chinese-Americans such as human rights 
activist Harry Wu discuss and answer dozens 
of questions on the VOA Chinese Web site’s 
interactive live chat program about topics 
that would otherwise be heavily censored 
and blocked by Beijing.

n Five national television networks in Indo-
nesia began airing new programs from VOA 
during Indonesian prime time.

n In October, VOA expanded its broadcasts 
to North Korea by 30 minutes to three hours 
daily and is working to increase program-
ming to five hours daily. VOA’s Korean broad-
casts deliver in-depth news and information 

VOA journalists Jeff 
Swicord (left) and Al 
Pessin cover the war  
in Iraq.

�

English to Africa radio/TV journalist 
James Butty interviews Ellen Johnson 
Sirleaf, president of Liberia.



on developments in and around North 
Korea, particularly human rights conditions 
and the security threats posed by North 
Korea’s nuclear and missile activities. A 2006 
InterMedia survey of North Korean defectors 
found 36% of the defectors said they had 
listened to VOA at least once a week while in 
North Korea. 

n The first VOA-trained Spanish TV journalist 
stringers provided critical on-the-scene tele-
vision coverage of the December Venezuelan 
presidential election. 

n The International Academy of Digital 
Arts and Sciences honored VOANews.com’s 
Special English Web page as an “Official Hon-
oree” in the 10th Annual Webby Awards, the 
Oscars of the Internet. 

VOA Mandarin reporter Nike Ching  
(right front) in Taipei, Taiwan, competes  
with local reporters to interview  
Nationalist Party Chairman Ma Yingjeo.

�

VOA Central News 
Beijing correspondent 
Luis Ramirez,  
winner of the BBG’s 
David Burke Award 
for his daring reports 
from North Korea, 
stands in Beijing’s 
Tiananmen Square.



Jeffrey Gedmin
RFE/RL President  
(2007)

Radio Free Europe/ 
Radio Liberty

Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL) broadcasts to 
Eastern and Southeastern Europe, Russia, the Caucasus, 
Central Asia, the Middle East, and Southwestern Asia. In 

countries stretching from Belarus to Afghanistan and from the 
Arctic Sea to the Persian Gulf, listeners rely on RFE/RL’s daily 
news, analysis and current affairs programming to provide a co-
herent, objective account of events in their region and the world. 
RFE/RL broadcasts more than 1,000 hours of programming a 
week from its operations center in Prague, Czech Republic, and 
21 bureaus in its broadcast region. Its corporate headquarters 
are located in Washington, D.C. In October 2006, RFE/RL broke 
ground for a new, state-of-the-art broadcast center in Prague, 
scheduled for completion in 2008.

Employees: 
538

FY 2006 Budget: 
$75.3 million

Weekly Hours 
Broadcast: 
1,027.6

Languages: 
28

On October 13, 2006, guests of honor broke ground for RFE/RL’s new, state-of-the-art broadcast center in Prague,  
Czech Republic. From left to right: RFE/RL Director of Policy and Strategic Planning Jeffrey Trimble, Skanska General 
Director Zdenek Burda, ORCO Senior Vice President Ales Vobruba, former BBG Chairman Kenneth Y. Tomlinson,  
BBG Governor Steven Simmons, Czech Foreign Minister Alexandr Vondra, U.S. Deputy Assistant Secretary of State  
Colleen Graffy, Lord Mayor of Prague Pavel Bem, U.S. Ambassador to the Czech Republic Richard Graber, ORCO  
President and CEO Jean-Francois Ott, Mayor of Prague-10 Milan Richter. 

10



Through the transmission of its programs 
via the Internet and over shortwave,  
AM, FM, UKV, cable and satellite frequen-
cies, RFE/RL provides local and regional 
reporting of news and developments to 
audiences denied access to free, indepen-
dent media and ruled by repressive,  
anti-democratic governments.

2006 HIGHLIGHTS

n RFE/RL’s Belarus Service provided exclu-
sive, 24/7 team coverage—on the air and on 
its Web site—of the construction of a tent 
settlement on Minsk’s October Square to 
protest the results of Belarus’ March 19 presi-
dential election and the March 24 nighttime 
raid by riot police that dismantled the op-
position encampment. On March 25, RFE/RL’s 
Belarus Service correspondent Liubou Luni-
eva was with demonstrators in Minsk when 
security forces attacked; listeners across 
Belarus could hear the explosions of the tear 
gas grenades and then Lunieva’s voice as she 
struggled to overcome the effects of the gas.

n RFE/RL provided comprehensive coverage 
of the brutal murder of one of Russia’s most 
prominent independent journalists, Anna 
Politkovskaya—whose last public interview 

was aired by RFE/RL on October 5, just two 
days before her death. 

n RFE/RL aired daily updates on the  
November poisoning and death of for-
mer Russian agent Aleksandr Litvinenko. 
Highlights of RFE/RL’s coverage included 
exclusive interviews with Litvinenko’s friend 
Aleksandr Goldfarb, who spoke to the  
Russian Service’s London correspondent 
about Litvinenko’s worsening condition just 
hours before he died, and Akhmed Zakayev, 
foreign minister in Chechnya’s separatist 
government, who lives in London and was 
a close friend of Litvinenko’s. The North 
Caucasus Service, meanwhile, made the last 
recording of Litvinenko in a November 16 
interview conducted just before he entered 
intensive care. 

RFE/RL Tbilisi Correspondent  
Koba Liklikadze interviews Speaker  
of Parliament Nino Burjanadze on  
the Russia-Georgia wine issue and 
internal Georgian political topics. 

11



n On June 28, U.S. Secretary of State Con-
doleezza Rice gave an exclusive interview 
to Radio Free Afghanistan during her visit to 

Kabul. In the interview, 
Secretary Rice assured 
the Afghan people that 
“the American people 
are committed to  
Afghanistan’s future.... 
We are not leaving 
again, as we did in the 
1980s. This time, our 
strategic relationship  
is strong and it is going  
to be a long-term  
relationship.”

n In May, the Tajik Ser-
vice had a correspon-
dent on the scene at 
the Tajik-Kyrgyz border 
within a few hours of a 
deadly attack by gun-
men there.  While the 

domestic Tajik media limited their coverage 
to repeating the sparse official statements 
from the Tajik Interior Ministry, RFE/RL was 
able to provide listeners with details from 
both sides of the border. On the Tajik side, 
correspondent Masum Imomov gave hourly 
updates on the situation.  

n Throughout the first 10 days of November, 
the Kyrgyz Service preempted regular  
programming to go live with reports of 
street protests.  The Service 
had correspondents posted 
at all the hot spots in Bish-
kek and maintained a careful 
balance by interviewing 
both government officials 
and opposition leaders. The 
day the rallies started the 
Service’s weekly television 
show Inconvenient Questions 
featured opposition leader 

Almaz Atambayev. It was the only broadcast 
that day to offer a viewpoint other than that 
of the government.  

n On November 5, Radio Free Iraq (RFI) 
broke into regular programming to bring a 
live report with the announcement of the 
verdict in the trial of Saddam Hussein. RFI 
followed the live announcement with a spe-
cial half-hour program of reactions reported 
live from five Iraqi cities—Baghdad, Tikrit, 
Mosul, Amara, and Basra—as well as Amman 
in neighboring Jordan.

n RFE/RL’s Ukrainian Service provided a 
global perspective on Ukraine’s fiercely 
contested March 26 parliamentary elections. 
Ukrainian Service radio programs featured 
live reports from across Ukraine and around 
the world, while radio listeners and viewers 
of Ukraine’s TV5 channel got up-to-the-
minute reporting on reactions to the vote 
from RFE/RL correspondents in London, 
Brussels, Rome, Warsaw, and New York.

n In 2006, RFE/RL launched and promoted 
television programs in Kyrgyzstan, Bosnia, 
Macedonia, Georgia and Ukraine, in partner-
ship with local television outlets using RFE/
RL-branded content and talent. In these and 
other markets, television is the most popu- 
lar medium for news and information,  
and results indicate that RFE/RL’s reach 
increases when television products comple-
ment its radio and Internet offerings.

RFE/RL Belarusian  
Service Minsk  
correspondent  
Liubou Lunieva, 
flanked by riot police, 
covered a demonstra-
tion in March in Minsk, 
protesting the results 
of the controversial 
presidential election.

12



RFE/RL Kazakh Service correspondent Danabek Bimenov 
interviews a master falconer at an international falconry 
trial held in the spring of 2006 in the Alatau Mountains 
near Almaty, Kazakhstan. 

Czech Prime Minister Topolanek answered questions at a 
news conference at RFE/RL’s Prague Broadcasting Center  
in October. From left to right, Economic Forum Council  
Chairman Zygmunt Berdychowski, RFE/RL Communications 
Division Director Don Jensen, Prime Minister Topolanek,  
and Topolanek’s secretary, Radim Ochvat.

13

Ukrainian Service  
Acting Director  
Natalia Tchourikova 
interviews Belarusian 
opposition leader  
Alyaksandr Milinkevich, 
in October in Prague.



 

Libby Liu
RFA President

Radio Free Asia

Employees: 
245 

FY 2006 Budget: 
$30.4 million

Weekly Hours  
Broadcast: 
252.0

Languages: 
9

Parliamentary candidates for 
the Tibetan Government-in-
Exile debate issues live on RFA’s 
Tibetan Service.

Radio Free Asia (RFA) is a private, non-profit news organi-
zation providing daily broadcasts in nine languages to 
listeners in Asia whose governments restrict freedom of 

information and expression. RFA broadcasts accurate and timely 
news and information, along with a range of voices and opinions 
from within Asia—with the aim of demonstrating freedom of 
expression over the airwaves and online.

RFA focuses primarily on news and features of unique and spe-
cific relevance to its target countries. Through shortwave trans-
mission and the Internet, RFA broadcasts in Mandarin, Cantonese, 
Uyghur, three dialects of Tibetan, Burmese, Vietnamese, Korean, 

14



 
Lao, and Khmer. All broadcasts originate 
from RFA’s Washington, D.C., headquarters. 
RFA also has bureaus in Hong Kong, Taipei, 
Phnom Penh, Dharamsala, Bangkok, Seoul, 
and Ankara, as well as a vast network of 
stringers around the world. News reports and 
call-in programs allow listeners to express 
views and exchange ideas.

RFA is dedicated at all levels to maximizing 
its use of new and emerging technologies 
to expand the reach of its broadcasts. RFA 
continues to build its reputation as the East 
Asian news service of record, with RFA news 
stories reproduced daily in major media 
around the world. RFA follows the strictest 
journalistic standards of objectivity, integrity,  
and balance. Informing East Asian listeners 
from all social strata and maintaining cred-
ibility among them are RFA’s top priorities.

The BBG appointed Libby Liu as RFA  
President in 2005, succeeding RFA’s founding 
president, Richard Richter. 

2006  
HIGHLIGHTS:

n RFA Korean 
went to a two-and-
one-half-hour live 
format, increasing 
original program-
ming by 30 minutes. 
When North Korea 
conducted missile 
launches, followed 
several months later 
by a nuclear test, 
the Korean Service 
dropped its regular 
format in order  
to provide in-depth 
reporting, filling in the gaps left by  
official North Korean media. The Service  
added seven weekly features written by 
North Korean defectors and increased its 
coverage of human trafficking of defectors  
inside China.

n RFA Mandarin’s coverage reflected in-
creased resistance in China to local corrup-
tion. There were exclusive reports on villag-
ers taking officials hostage in three separate 
locations after officials forced them to sell 
their land at below-market rates. Hundreds 

Uyghur musicians Ali Sakiyef (front) 
and Adil Niyazof perform for a feature 
segment on RFA’s Uyghur Service.

15



 

of heavily armed policemen had to move in 
to free the hostages. 

n The Uyghur Service specialized in stories 
that are banned in China and rarely covered 
by the international media such as unpaid 
child labor practices, widespread drug addic-
tion, environmental pollution, and the arrest 
of a literary editor. Other reports covered 
expanded restrictions on Muslims in China’s 
Uyghur Autonomous Region, forbidding 
certain categories of citizens, such as state 
employees and those under 18, from enter-
ing mosques.

n RFA Khmer reported on official corruption, 
land grabs, illegal logging, and starvation in 
remote villages—all issues that are not well 
reported in the Cambodian press. In many 
of these cases, non-governmental organiza-
tions—and Cambodian officials, who came 
under public pressure—responded with 
assistance that made a real difference in 
people’s lives. 

n When the Burmese army began attack-
ing ethnic Karen villages in the heaviest 
offensive in 10 years, RFA was able to send a 
reporter across the border to get first-hand 
accounts. RFA also began a five-minute 
weekly news round-up in five of Burma’s 
major ethnic languages.

n The Vietnamese Service reported exten-
sively on a new democracy movement called 
Bloc 8406, named for the date of its found-
ing. The police have harassed and detained 
some of the group’s members, but Vietnam’s 
state-run media have suppressed the story.

n RFA Lao reported extensively on issues 
not covered by the tightly-controlled Laotian 
state media, such as bribery and corruption, 
the plight of Hmong refugees from Laos, the 
killing of Laotian dissidents in Thailand, and 
problems in the country’s education system. 
In many cases, the Laotian government was 
forced to respond to RFA reports or to do 
follow-up reports in its own media.

n In March 2006, RFA’s Tibetan Service orga-
nized six roundtable programs in India and 
Nepal in preparation for Tibetan exile gov-
ernment elections. The roundtables provided 
a forum for voters to question candidates, 
which was a first for Tibetans. 

n RFA Cantonese excelled in its surrogate 
role as the Communist Party tightened 
control over Hong Kong media, with reports 
on land confiscation, Web censorship, Jiangxi 
student riots, and environmental pollu-

BBG Governor Joaquin Blaya (right) talks with 
RFA Lao Service director Viengsay Luangkhot 
(left) and RFA Bangkok Bureau office manager 
Pimuk Rakkanam at Radio Free Asia’s news 
bureau in Bangkok.

16



 

tion—winning an award for its coverage of 
lead poisoning in China villages.

n Ten unique interactive Web sites—nine in 
Asian languages with eleven scripts—add a 
multimedia dimension to RFA’s broadcasts. 
The sites creatively feature eye-witness 
accounts of events in video and blogs; Web 
staff is actively involved in outreach online, 
promoting RFA news and proxy access via 
newsletter and in chat rooms.

Academy Award-
winning film  
director Ang Lee 
speaks with Radio 
Free Asia and  
other news outlets 
after the Oscars 
ceremony in  
Los Angeles.

Radio Free Asia Khmer Service 
reporter Sok Ratha is congratulated 
by BBG Governors Blanquita  
Cullum and Ted Kaufman. Mr. Sok 
was honored with a Burke Award 
for his courageous reporting from 
remote provinces in Cambodia.

17



Pedro Roig
OCB Director

Office of Cuba Broadcasting

The Office of Cuba Broadcasting (OCB) oversees the opera-
tions of Radio Martí and TV Martí from its headquarters in 
Miami, Florida. Radio Martí went on the air May 20, 1985, 

and TV Martí went on the air March 27, 1990. They serve as a  
consistently reliable and authoritative source of accurate,  
objective, and comprehensive news to the people of Cuba. 

Radio Martí broadcasts news and a variety of features and news 
analysis programs seven days a week, 24 hours a day. TV Martí 
broadcasts 24 hours a day, 7 days a week on Hispasat, and 5 hours 
a day, 6 days a week on AeroMartí, including two 30-minute live 
newscasts each day.

Employees: 
153 

FY 2006 Budget:  
$36.9 million

Weekly Hours  
Broadcast: 
330.0

Language: 
Spanish

OCB’s Diana Molineaux, host of 
Voces (Voices), interviews Euro-
pean ambassadors of ex-socialist 
countries on how they use their 
experience to help their countries 
transition to democracy (recorded 
at VOA’s studios in Washington).

18



2006 HIGHLIGHTS:

n In October, OCB’s new airborne broadcast 
platform, AeroMartí, made its maiden broad-
cast flight with full operational capabilities, 
including a live TV satellite antenna. As a 
result, for the first time in TV Martí’s history, in 
addition to news and information, the Cuban 
people were treated to live TV broadcasts of 
Major League Baseball’s World Series. OCB 
now transmits 5 hours a day, 6 days a week 
on AeroMartí.

n OCB implemented changes that enhanced 
TV Martí news programming, including a 
two-anchor newscast using a new virtual set 
design. There are now two evening news-
casts (6 and 10 p.m.) for the new airborne 
broadcast platform.

n In October, the Center for the Under- 
standing of Cubans of Afro Descent and the 
U.S. Interests Section in Havana sponsored a 
video conference at OCB with Cuban activ-
ists in Havana. Leading members of the civil 
rights movement attended, including James 
Meredith, the University of Mississippi‘s first  
African-American student.

n TV Martí’s Programs Department, partner-
ing with the Mississippi Consortium for Inter-

national Development, is recording and pro-
ducing interviews with leading participants 
of the U.S. Civil Rights Movement to develop 
a program entitled “Voices.” Its purpose is to 
help Afro-Cubans take part in a peaceful  
transition to democracy.

n In April 2006, TV Martí produced a special 
program with actor Andy Garcia when he vis-
ited the TV Martí studios. Mr. Garcia discussed 
his new movie, Lost City, and his childhood 
growing up as the son of a Cuban immigrant 
in the U.S. 

n In August 2006, Director of Broadcast 
Operations Jorge Luis Hernández and Radio 
Martí News Director Clara Domínguez partic-
ipated in a special teleconference organized 
by the U.S. Interests Section in Havana with 
Cuban independent journalists. Discussions  
focused on the challenges journalists face in 
a closed society.

AeroMartí, OCB’s new airborne broadcast 
platform, is shown in flight.

19



Brian Conniff
MBN President

Middle East 
Broadcasting Networks

The Middle East Broadcasting Networks, Inc. (MBN)  
is a non-profit grantee of the BBG that operates  
Alhurra Television and Radio Sawa. 

Alhurra Television broadcasts objective and accurate Arabic- 
language news and information to 22 countries throughout  
the Middle East on the Nilesat and Arabsat satellite systems.  
During 2006, Alhurra expanded its news coverage beyond its 
four hour-long scheduled newscasts with extensive coverage of 
live and breaking news coverage of important events in the U.S. 
and the Middle East. In addition to reporting on world events, 
Alhurra provides context and analysis to give viewers a broader 

Employees:
260 

FY 2006 Budget: 
$79.5 million

Weekly Hours
Broadcast:  
672.0

Language: 
Arabic

Dina Fouad, host  
of Egyptian Stories,  
reports from a street  
in downtown Cairo.

20



understanding of the actions impacting the  
region. The network also broadcasts many  
discussion programs that examine political 
and social issues of interest to audiences in 
the Middle East. Through correspondents 
at the State Department, White House, 
Congress and Pentagon, as well as guests 
from American think tanks and U.S. officials, 
Alhurra provides a comprehensive view of 
U.S. foreign policy.

MBN also broadcasts a second channel  
specifically for Iraq. Alhurra-Iraq is broad- 
cast via satellite, as well as via terrestrial 
transmitters in Baghdad (Channel 12),  
Mosul (Channel 12), Al Hilla (Channel 35),  
and Basra (Channel 3). Alhurra-Iraq’s news 
and current affairs programs concentrate on 
issues facing the Iraqi viewers as they move 
into a new era, rebuilding their country. 

In 2006, MBN launched a new channel  
to Europe on the Hotbird satellite system, 
creating a third television network.  
Alhurra-Europe brings all of the best pro-
gramming from Alhurra and Alhurra-Iraq  
to the Arabic-speaking audience through- 
out Europe.

Launched in 2002, Radio Sawa reaches a 
significant portion of the large and influ-

ential under-30 population of the Middle 
East. Broadcasting 24/7, mostly on FM, Radio 
Sawa provides its audience with reliable 
and objective up-to-date news, interesting 
information and an upbeat blend of main-
stream Western and Arabic popular music. 
Radio Sawa broadcasts seven customized 
24/7 programming streams (Egypt, The Gulf, 
Iraq, Morocco, Jordan/Palestinian Territories, 
Lebanon and Sudan/Yemen).

Joseph Eisawi (left)  
and guest are shown  
on the set of the cultural 
talk show Very Close.

21



2006 HIGHLIGHTS:

n In July, Alhurra and Radio Sawa pre-empt-
ed regular programming to expand news 
coverage of the Israeli-Hezbollah conflict. 
During the crisis, Alhurra for the first time, 
went to a 24-hour news-only format to give 
viewers the most up-to-date information on 
the conflict. 

n Alhurra launched a new program Ameri-
cans which gives viewers an historical and 
cultural look at the U.S. The show traveled 
the U.S. , providing viewers with a better 
understanding of the American people and 
American values. 

n Alhurra launched two new programs 
examining human rights and freedom in the 
Middle East:

n	 Equality, which has received  
popular and critical acclaim, tackles 
topics dealing with the rights of  
women, such as the right of women  
to drive, their right to vote, arranged 
marriages, and role of women  
in Islam.

n	 Eye on Democracy explores human 
rights and freedom in the region.

n Alhurra and Radio Sawa provided ex-
tensive coverage of elections in countries 
around the world, with particular attention 
to the elections in Kuwait, Palestinian Ter-
ritories, Bahrain, UAE, Yemen, Iran, Mauritania, 
as well as the U.S. midterm elections. 

n Alhurra interviewed many world  
leaders in 2006 including Libyan leader 
Muammar Gaddafi; Yemeni President Ali  
Abdullah Saleh; Iraqi President Jalal Talabani, 
Israeli Deputy Prime Minister Shimon  
Peres and Qatar Foreign Minister Hamad bin 
Jassem Al Thani.

n Inside Washington, Alhurra’s program  
that goes behind the scenes of the political 
process in Washington interviewed guests 
that included Supreme Court Justice  
Antonin Scalia, Representative Howard  
Berman (D-CA), Secretary of Education  
Margaret Spellings, Representative Tom  
Lantos (D-CA), White House Spokesman  
Tony Snow, and former Speaker of the  
House Newt Gingrich. 

n Alhurra increased its coverage of live news 
events of interest to the Middle Eastern audi-
ence, including foreign policy speeches by 

Host Ziad Noujeim conducts  
an Alhurra town hall meeting 
from Qatar.

22



U.S. President George W. Bush and Secretary 
of State Condoleezza Rice, Congressional 
hearings, UN Security Council meetings, as 
well as briefings and speeches made by lead-
ers in the Middle East. 

n Alhurra and Radio Sawa extended their 
reach in Iraq when Alhurra began broadcast-
ing terrestrially in Mosul and Al-Hilla, and 
Radio Sawa began broadcasting on FM in 
Kirkuk and Nasariya.

n Radio Sawa began broadcasting to  
Lebanon on FM transmitters throughout 
the country.

Iraqis in Basra, Iraq, 
watch President 
Bush on Alhurra in 
a televised address 
to the United States. 
(AP Photo/Nabil 
al-Jurani).

23



International 
Broadcasting Bureau

A satellite dish at one of IBB’s 
transmitting stations receives BBG 
programming to be retransmitted to 
audiences throughout the world.

The International Broadcasting Bureau (IBB) provides administrative, technical, policy, and 
program support to the Voice of America and Radio/TV Martí. It also provides transmis-
sion services for all the BBG broadcast services. IBB stays on the cutting edge of technol-

ogy, managing a complex network of domestic and overseas transmitting stations as well 
as satellite and Internet delivery systems. This network distributes U.S. government-funded 
programs to transmitting stations and to AM, FM, shortwave, and cable communications 
worldwide. The IBB Office of Policy produces the U.S. government editorials heard daily on 
VOA broadcasts.

Since September 11, 2001, the IBB has transformed its transmission capabilities, continuing 
its move from a shortwave environment to one that increasingly uses AM, FM, satellite, and 
Internet capabilities to reach audiences. By bolstering transmission capabilities to the Muslim 

Employees: 
763 

FY 2006 Budget:  
$245.9 million 
(includes IBB  
and BBG)

24



Maintenance riggers climb towers, which may 
be over 300 feet tall, to repair antennas at one 
of IBB’s transmitting stations.

world, we have improved opportunities to deliver 
news and information clearly, reliably, and effec-
tively. New transmission capabilities have been 
added, and other assets have been reallocated 
from regions of lesser geopolitical importance 
and from technologies of declining effectiveness. 

2006 Highlights:

n
 
Television transmission was enhanced to  

many parts of the world. The delivery of Persian-
language television broadcasts to Iran now uses 
two satellites. Alhurra is now available on a new 
satellite channel widely viewable throughout Eu-
rope, and the launch of two additional Alhurra TV 
terrestrial transmitters in Iraq brings to four the 
total number of IBB-funded transmitters there.

n Radio transmission enhancements include  
the construction of a new medium wave sig-
nal antenna in Tajikistan that is increasing the 
strength of VOA’s Radio Aap ki Dunyaa to Paki-
stan. There are also five new FM transmitter sites 
on the air in Iraq, three new FM transmitters in 
Afghanistan, and one new FM transmitter in the 
Palestinian territories.

n Construction is underway on three high-  
power medium wave radio transmitters that 
should come on the air in 2007: one for Deewa 

Radio in Afghanistan, one for Radio Farda  
programs to Iran, and one for Radio Aap ki  
Dunyaa programs to Pakistan.

n VOA launched voamobile.com, an innovative 
service that currently provides news content on 
a mobile phone or Internet-enabled handheld 
device in ten languages. 

n VOA English-to-Africa placements increased 
in FY2006. New placements of the revamped 
program stream were possible with top-rated 
Capital FM in Kampala, Uganda. 

n Three new FM transmitters in Eastern  
Afghanistan deliver VOA Pashto programming 
to the Afghanistan-Pakistan border. A powerful 
medium wave transmitter to serve this area is 
under construction.
	
n Working with VOA, IBB’s Office of Marketing 
and Program Placement developed and de-
ployed eight billboards in Kabul, Afghanistan,  
to announce the launch of TV Ashna on Radio-
Television Afghanistan in September.	  

25



 
 

26

Programming to Iran

“Airwave blitz on Iran.” That was the 
headline of a front-page story in the 
Chicago Tribune on May 31, 2006. 

Reporter Cam Simpson’s in-depth story focused 
on the dramatic expansion of VOA Persian-
language satellite television to Iran and its 
programming aimed at its youthful population.

When the year began, the service provided 
its already growing audience (an estimated 
weekly audience reach of more than one in  
five viewers) one hour of live programming 
each day. Less than ten months later, the daily 
offering had increased four-fold with plan-
ning well underway for additional blocks of 
programming in 2007. What had been a mixed 
schedule of programming was refined to four 
one-hour blocks, airing in prime time from  
7-11 p.m. in Iran, with repeats three  

times daily. Each show developed its own  
distinctive flavor:

n News Talk debuted on October 8, 2006.  
An update of the day’s news is followed by a 
roundtable discussion by journalists of the top 
stories of the day. Viewers have commented on 
the freshness of hearing both sides of the issue 
discussed in an open and civil manner.

n News Talk is followed by VOA’s flagship 
show, News and Views. In-depth reporting on 
events in Iran, the region, and around the world 
is highlighted by VOA correspondents’ live 
coverage. Daily segments include “Your Voice,” 
reflecting comments and opinions received 
from viewers.

 

Deputy Assistant  
Secretary of State Am-
bassador James Jeffrey, 
in an interview with 
Radio Farda broadcaster  
Mossadegh Katouzian, 
calls for Iran to cooper-
ate with the interna-
tional community.

26



 
 

27

n Roundtable With You celebrated its tenth 
anniversary on the air in 2006. It became a daily 
addition to the lineup in June, offering a wide 
range of opinion on issues and a call-in feature 
for viewers from Iran to interact with the show 
host and guests.

n Late Edition provides a faster pace and styl-
ized look to target Iran’s youth. (More than half 
of Iran’s population is under age 25.) It includes 
a wrap of the day’s news, an in-depth look at 
a top story of the day, and segments covering, 
health, technology, sports, entertainment  
and culture.

This timely expansion of programming allowed 
for extensive coverage of stories critical to Ira-
nians and reports of events inside Iran , includ-
ing protests against human rights abuses. VOA 
Persian put reporters on the ground in Beirut, 
Jerusalem, and the northern Israeli border at 
the height of the Israeli-Hezbollah conflict. At 
the U.N. in New York, a VOA correspondent put 
a question regarding human rights abuses in 
Iran directly to Iranian President Ahmadinejad. 
Show guests ranged from former President 
Jimmy Carter to former Republican presidential 
candidate Steve Forbes. VOA Persian television 
was the first to report on the case of Akbar Mu-
hammadi, a student leader jailed for speaking 
against the regime and who later died under 
mysterious circumstances. 

Those with access to the Internet can receive 
VOA Persian TV through its live broadcast 
streams, and shows are archived for up to a 
week. In 2006, a new Web page was added to 
offer VOA editorials and Views From Washing-
ton, explaining U.S. policies.

Radio Farda, a joint project of VOA and RFE/RL, 
continued to broadcast to Iran 24/7, increas-
ing its news and information programs to 8.5 
hours daily with another increase scheduled 
in 2007. Its daily in-depth look at the news, 
Evening Edition, expanded to 25 minutes and 
special news broadcasts were added during 
the height of the Israeli-Hezbollah conflict. The 
standoff between the West and Iran over its 
nuclear program was the subject of extensive 

coverage on Radio Farda, including interviews 
with Under Secretary of State Robert Joseph 
and the U.S. representative to the International 
Atomic Energy Agency, Ambassador Gregory 
Schulte. News from inside Iran included a series 
of reports on an extraordinary strike by the bus 
drivers of Tehran. In November, Radio Farda’s re-
tooled Web site was launched, offering visitors 
more in-depth news and information. The site 
was an instant hit, with the number of monthly 
page views rising by more than 76 percent to 
nearly 5.7 million by the end of January 2007.

Perhaps the best testament to the BBG’s  
dynamic approach to its broadcasting  
to Iran, is summed up by the hundreds  
of e-mails received from viewers and listeners 
from inside Iran, such as Dr. Daryoush Shaygan, 
a well- known professor and author in Tehran: 
“The VOA four one-hour programs are the 
most popular TV programs 
in Iran, particularly among 
the university students and 
professors. As an Iranian, I am 
proud of you…your voice and 
image has great influence in 
Iran. Be aware of your tremen-
dous responsibility.”

Luna Shad hosts 
Late Edition,  
the VOA Persian  
TV show targeted  
to Iranian youth.

27



28

Journalists Under Fire

“The most brutal year for journal-
ists across the world.” That’s how 
the International Press Institute 

summed up its report for 2006.

International journalism has always been a 
high-risk occupation. Stories of loss of life 
among combat correspondents and pho-
tographers are legion. Throughout the wars 
of the 20th century, most of the journalists 
killed or wounded were casualties of  
enemy fire aimed at opposing military  
forces. Increasingly, in recent years, journal-
ists have become the target of harassment, 
imprisonment and torture and, in some 
cases, cold-blooded murder. Journalists 
working for U.S. international broadcasting 
were no exception.

It often takes a sensational story to make an 
impact on the public at large. For this issue, it 
was the brutal slaying in October of Russian 
Journalist Anna Politkovskaya, a frequent 
contributor to RFE/RL and whose final inter-
view was with RFE/RL two days before her 
murder. Politkovskaya had drawn the ire of 
the Russian government for her reports on 
the rebellion in Chechnya.

Although Politkovskaya’s death received 
the most news coverage, it was symbolic of 
the growing threat. Earlier, in September, a 
correspondent in Turkmenistan, Ogulsapar 
Muradova, died in a Turkmen prison under 
mysterious circumstances. Radio Free Iraq’s 
correspondent in Hilla received word he was 
on a list to be assassinated. After he moved 
his family, his empty house was hit by a hand 

In 2006, the Ethio-
pian Government lodged 
charges, later dropped, 
of genocide and treason 
against (from left to right) 
VOA Horn of Africa Service 
journalists Solomon Kifle, 
Tizita Belachew, and  
Addisu Abebe, and Africa 
Division Program Manager 
Negussie Mengesha.  
Also charged was journal-
ist Adanech Fessehaye  
(not pictured).

28



grenade. Harassment and assassination 
threats in Iraq ultimately led to the kidnap-
ping, torture and murder of Radio Free Iraq 
correspondents Khamail Muhsin Khalaf  and 
Nazar Abjul Wahid Al-Radhi in 2007.

Target countries in Eurasia served by the 
BBG have become increasingly difficult 
environments in which to work. A stringer 
for RFE/RL’s Belarusian Service was harassed 
and beaten by a special forces brigade 
commander and had to be rescued by other 
journalists present, and a former RFE/RL cor-
respondent in Uzbekistan was jailed for six 
months after his conviction for “defaming a  
security services agent.”

Voice of America correspondents have 
been the target of attempts at intimidation 
through threats and legal prosecutions. The 
government of Ethiopia put five U.S.-based 
correspondents on trial in absentia in a 
widespread crackdown on journalists and 

political oppo-
nents. Charges 
against the 
five were 
dropped only 
after a major 
international 
outcry. VOA 
correspon-
dents in Zim-
babwe have also been the target of threats 
and harassment by government officials. 

The BBG joined other organizations in con-
demning the increasing worldwide threat 
to working journalists. Freedom House, 
Reporters Without Borders, the Committee 
to Protect Journalists, the International Press 
Institute and others have helped to raise 
the awareness of the public in the U.S. and 
around the world about the seriousness of 
the situation, and have at times successfully  
created an outcry that has forced the release 
of jailed journalists or forced prosecutors to 
drop trumped-up charges.

For the BBG, these and other incidents  
have brought to the fore the courage and 
dedication it takes to work for our family 
of broadcasters. As former BBG Chairman 
Kenneth Y. Tomlinson said after two RFE/RL 
journalists were arrested in Turkmenistan: 
“Governments may think they can prevent 
their own people from getting the news by 
targeting a few journalists, but it will never 
stop us from carrying out our mission.”  

The late Turkmen  
correspondent  
Ogulsapar Muradova, 
who died under myste-
rious circumstances,  
is pictured (left) at a 
wedding in 2002.

Russian Journalist Anna 
Politkovskaya’s final 
interview was with RFE/
RL two days before  
her murder. 

29



James K. Glassman, chairman, June 2007 to present, 
is a senior fellow at the American Enterprise Institute.  
He is editor-in-chief of The American, AEI’s bimonthly 
magazine of business and economics. He is the former 
president of The Atlantic Monthly Co., publisher of The 
New Republic, executive vice president of U.S. News & 
World Report, and editor-in-chief and co-owner of Roll 
Call, the congressional newspaper. In 2003, he served on 
the Advisory Group on Public Diplomacy for the Arab 
and Muslim World, a commission mandated by Congress. 
Between July 1993 and July 2004, he was an investing 
columnist for The Washington Post, and has also written 
an op-ed column for that newspaper on political and 
economic issues. His articles have been published in the 
Wall Street Journal, Los Angeles Times, Forbes, and other 
publications. His most recent book is The Secret Code of 
the Superior Investor (Crown). He was a member of the 
President’s Council on the 21st Century Workforce and 
serves on the board of trustees of the U.S. Chamber 
Foundation and the Intel Corp. Public Policy Advisory 
Board. Mr. Glassman is the recipient of, among other  
honors, the Warren Brookes Award of the American 
Legislative Exchange Council for distinguished journal-
ism. He is a graduate of Harvard University, where he was 
managing editor of the university daily, The Crimson.

Joaquin F. Blaya is chairman of Blaya Media, Inc. Since 
immigrating to the United States from Chile, Blaya has 
held a number of senior management positions with 

media companies. He has served as chairman of Radio 
Unica, a Spanish-language radio network, and as CEO of 
the Telemundo Group, Inc., the nation’s second-largest 
Spanish language television network. Blaya also served 
as president of Univision Holdings, Inc., the nation’s larg-
est Spanish-language media company. Before coming to 
the United States, he worked in several marketing and 
media firms. He is chairman of the UM/Sylvester Com-
prehensive Cancer Center. Blaya is also a member of the 
Board of Trustees at the University of Miami.

Blanquita Walsh Cullum is chairman of the Talk Ra-
dio First Amendment Committee. She is former president 
of the National Association of Radio Talk Show Hosts. 
Every year since 1995, she has been named by TALKERS 
magazine, the trade publication for the industry, as one 
of the Top 100 broadcasters in talk radio. Her nationally 
syndicated program, Newsbeat, was heard coast-to-coast 
on the Radio America Network. She is the president and 
founder of the Young American Broadcasters Program. 
Cullum, the first Hispanic woman and the first radio talk 
show host to serve on the BBG, is also a member of the 
National Moment of Remembrance Commission. Cullum 
frequently appears on national television. She began her 
broadcasting career over 25 years ago in San Antonio, 
Texas. She also has worked for the Coors Corporation and 
the National Bureau of the Census.

Broadcasting Board  
of Governors (2006–2007)

30

Chairman 
James K. Glassman 
(2007)

Governor
Joaquin F. Blaya

Governor 
Blanquita Walsh Cullum

Governor 
D. Jeffrey Hirschberg



D. Jeffrey Hirschberg is a partner at Kalorama Part-
ners, LLC, a consulting firm concerned with transparency, 
corporate governance, and risk assessment. He was direc-
tor of the corporate responsibility practice at Howrey, 
Simon, Arnold and White, LLP. Hirschberg retired from 
Ernst & Young in 1999 as vice chairman/ governmental 
affairs. Previously, he worked as a private attorney in both 
Washington, D.C., and Milwaukee, Wisconsin. From 1972-
1980, Hirschberg worked for the U.S. Justice Department 
as a special attorney and deputy chief of the criminal 
division’s special litigation section. He also prosecuted 
civil and criminal matters as an assistant U.S. Attorney in 
Milwaukee. He is a director of the U.S.-Russian Business 
Council and a member of the Board of Advisors for the 
Foreign Corrupt Practices Act Reporter.

Edward E. Kaufman is president of Public Strategies, 
a political and management consulting firm based in 
Wilmington, Delaware. In 1995, he was appointed a 
charter member of the Broadcasting Board of Gover-
nors. Since 1991, he has been a Senior Lecturing Fellow 
at Duke University’s School of Law, Fuqua School of 
Business, and Sanford Institute of Public Policy. He is a 
Trustee of Christiana Care Corporation and a member 
of the Board of Directors of Children and Families First. 
Kaufman was formerly Chief of Staff to U. S. Senator 
Joseph R. Biden, Jr. (D-DE). Previously, he worked in vari-
ous technical, financial, and marketing positions with the 
DuPont Company.

Mark McKinnon is vice chairman of Public Strategies, 
Inc., president of Maverick Media, and co-founder of  
HOTSOUP.com. As chief media adviser to President 
George W. Bush, McKinnon directed the advertising ef-
fort for both presidential campaigns. He currently advises 
Senator John McCain. McKinnon is an award-winning 
media producer and communications strategist who 
has served as principal media adviser for hundreds of 
corporate and political campaigns in the United States, 
Latin America and Africa. He currently teaches at the 
LBJ School of Public Affairs at the University of Texas at 
Austin and at the John F. Kennedy School of Government 
at Harvard University.

Steven J. Simmons is chairman, CEO of Patriot Media 
and Communications, LLC, a cable television company. It 
offers over 80,000 customers digital programming, high 
speed Internet access, digital phone and other advanced 
communications services. Simmons chairs the Cable 
TV Entrepreneurs Club of 22 present and former cable 
CEO’s, previously served on the National Cable TV As-
sociation Board, and was voted a Cable TV Pioneer. From 
1982-1994, he was chairman, CEO of Simmons Com-
munications, Inc. (SCI), which served cable subscribers 
in 20 states with over 50 offices nationwide. Prior to SCI, 
Simmons served almost four years on the White House 
domestic policy staff, after serving on the faculty and 
authoring communications law articles at the University 
of California.

31

Governor
Edward E. Kaufman

Governor
Mark McKinnon 
(2007)

Governor 
Steven J. Simmons

Secretary of State 
Condoleezza Rice
Ex Officio



Secretary of State Condoleezza Rice serves as 
the ex-officio member of the bipartisan Board. Prior to 
becoming Secretary of State, Dr. Rice served as Assis-
tant to the President for National Security Affairs, com-
monly referred to as the National Security Advisor. She 
also was in government service from 1989 through 
March 1991, the period of German reunification and 
the final days of the Soviet Union, when she served in 
the Bush Administration as Director, and then Senior 
Director, of Soviet and East European Affairs in the 
National Security Council, and a Special Assistant to 
the President for National Security Affairs.

Norman J. Pattiz is founder and chairman of West-
wood One, America’s largest radio network and sup-
plier of local TV content. Westwood One owns, man-
ages or distributes the NBC Radio Network, CBS Radio 
Network, the Mutual Broadcasting System, CNN Radio, 
Metro Networks, Metro Traffic and Shadow Traffic. He 
serves as a member of the University of California’s 
Board of Regents. Pattiz is a past president and ex-
ecutive board member of the Broadcast Education 
Association and a trustee of the Museum of Television 
& Radio, the Hollywood Radio & Television Society and 
the NARAS Foundation. He is a member of the Council 
on Foreign Relations and the Pacific Council of Interna-
tional Relations.

Kenneth Y. Tomlinson is a former director of the 
Voice of America and has more than 35 years of jour-
nalistic experience. He began his career as a reporter 
for the Richmond Times-Dispatch in 1965. In 1968 he 
joined the Washington bureau of Reader’s Digest, then 
served as a correspondent in Vietnam, and eventually 
in Paris, where he covered events in Europe, Africa, 
and the Middle East. In 1982, President Ronald Reagan 
appointed Tomlinson Director of VOA, where he served 
until 1984. After his tenure at VOA, Tomlinson returned 
to Reader’s Digest to serve as managing editor. He was 
subsequently named executive editor of the Digest 
in 1985 and editor-in-chief in 1989. He retired from 
Reader’s Digest in 1996. He has served as the chairman 
of the National Commission on Libraries and Informa-
tion Science (1985), and as a member of the U.S. Board 
for International Broadcasting (1986-1994).

32

Governor 
Norman J. Pattiz 
(2000-2006)

Governor 
Kenneth Y. Tomlinson
(2002-2007)



Broadcasting Board  
of Governors Staff

Janice H. Brambilla 
Executive Director

Carol M. Booker 
Legal Counsel/Ethics Officer

Janet Stormes 
Chief Financial Officer

Bruce Sherman 
Strategic Planning Manager

Susan Andross 
Congressional Coordinator

Oanh Tran 
Special Projects Officer

John Giambalvo 
Policy and Program Coordinator

James Morrow 
Program Review and  
Strategic Planning Officer

Christine Fetzko 
Presidential Management Fellow  
(Policy Analyst)

Janice H. Brambilla
BBG Executive Director

Voice of America
330 Independence Avenue, SW
Washington, DC 20237
Telephone: (202) 203-4959 
Fax: (202) 203-4960
Internet: http://www.voanews.com

Radio Free Europe/Radio Liberty
1201 Connecticut Avenue, NW
Washington, DC 20036
Telephone: 202-457-6900 
Fax: 202-457-6992
Broadcast Headquarters:
Vinohradska 1
CZ-110 00 Prague 1, Czech Republic
Telephone: 420-221-121-111 
Fax: 420-221-123-013
Internet: http://www.rferl.org

Radio Free Asia
2025 M Street, NW
Washington, DC 20036
Telephone: (202) 530-4900  
Fax: (202) 530-7794
Internet: http://www.rfa.org

Middle East Broadcasting Networks
(Alhurra and Radio Sawa)
7600 Boston Boulevard
Springfield, VA 22153
Telephone: 703-852-9000
Internet: 	 http://www.alhurra.com 
	 http://www.radiosawa.com

Office of Cuba Broadcasting
(Radio and TV Martí)
4201 NW 77th Avenue
Miami, FL 33166
Telephone: (305) 437-7000  
Fax: (305) 437-7016
Internet: http://www.martínoticias.com



330 Independence Avenue, SW
Washington, DC 20237
Telephone: 202-203-4959
Fax: 202-203-4960
E-mail: publicaffairs@ibb.gov
Internet: http://www.bbg.gov


